وزیر کشور ایران: به طالبان تذکر دادیم افراد خود را توجیه و مراقبت کنند

Submitted on ش., 06/17/2023 - 09:50

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران درمورد واپسین پیشرفت‌ها در مورد درگیری‌های پسین مرزی با طالبان گفته که رفت‌ و آمد در مرزها برقرار است و طالبان توجیه شده‌اند که باید مراقب عملکرد افراد خود باشند.

خبرگزاری ایرنا به قول از وزیر کشور ایران نوشته که به دنبال درگیری مرزی پسین میان مرزبانان ایران و نیروهای طالبان که منجر به کشته شدن ۲ مرزبان ایرانی و یک تن از نیروهای طالبان شد، تهران به مقام‌های طالبان تذکر داده‌ است تا «افراد خود را توجیه و مراقبت کنند».

برخلاف ادعای پسین مولوی محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان که گفته پس از ۴ روز حملات توپخانه‌ای ایران، طالبان ناگزیر به واکنش نظامی در مرز شدند، سخنان وزیر کشور ایران نشان می‌دهد که جرقه درگیری‌های مرزی پسین توسط نیروهای طالبان زده شده بود.

وزیر کشور ایران در این سخنان تازه خود تاکید کرده که مقام‌های طالبان باید «رعایت» کنند.

اخیرا روابط ایران با طالبان بر سر مساله حقابه، وارد مرحله پرتنشی شده است تا جایی که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران اقدام به تهدید طالبان کرد و گفت که برای حل مساله حقابه، از هر ابزاری استفاده خواهند کرد.

هرچند پیش از این نیز نیروهای مرزی ایران با نیروهای طالبان وارد درگیری شده بودند، اما درگیری‌های مرزی پسین به دنبال همین تنش‌ها و هشدارها آغاز شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز