وزرای خارجه ۹ کشور در بیانیه‌ای خواهان توجه به خشونت گسترده علیه زنان و دختران معترض ایرانی شدند

Submitted on جمعه, 12/09/2022 - 05:20

وزرای امور خارجه ۹ کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد، روز پنجشنبه ۱۷ آذر، با صدور بیانیه‌ای مشترک، خواهان همکاری بین‌المللی برای مقابله با آزار و اذیت جنسیتی در فضای مجازی و توجه به خشونت گسترده علیه زنان و دختران ایرانی شدند.

۹ کشور حاضر در «شراکت جهانی برای مقابله با آزار و اذیت جنسیتی در فضای آنلاین»، با اشاره به اتکای مردم ایران، به‌ویژه در جریان سرکوب های خشونت آمیز اعتراضات اخیر، به رسانه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتال برای ارتباط و رساندن صدای اعتراضها به جهان، از جامعه جهانی خواستند که به همراه شرکت‌های فناوری، برای دسترسی زنان و دخترهای ایرانی به تبادل آزاد اطلاعات در اینترنت کمک کنند. 

وزیران خارجه آمریکا و هشت کشور متحد، اعتقاد دارند که:

بر اساس این بیانیه که در چهارچوب ساز و کار «مشارکت جهانی برای اقدام علیه آزار آنلاین مبتنی بر جنسیت»‌ صادر شد، شرکت‌های بزرگ فناوری می‌توانند با افزایش تعداد کارمندان آشنا به زبان فارسی و سایر زبان‌های رایج در ایران، اقدامات لازم برای جلوگیری از نشر و گردش مطالب آزاردهنده و خشونت‌آمیز را هر چه سریع‌تر اجرایی کنند. این شرکت ها همچنین می توانند با فراهم کردن راه‌های موثر برای گزارش موارد آزار و خشونت آنلاین، به حفاظت از همه کسانی که قربانی این روش‌ها هستند، به‌ویژه دختران و زنان ایران کمک موثری کنند.

امضا کنندگان این بیانیه، در انتها تاکید کرده اند که به همکاری جهت کشف روش‌هایی برای حمایت جهانی از زنان در ابراز آزادانه و امن حقوق‌ آنها، چه در فضای مجازی و چه در زندگی واقعی، ادامه خواهند داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اتشار متن این بیانیه با انتشار پیامی در توییتر، خواستار توقف کاربرد فناوری برای سرکوب زنان و دختران معترض در ایران شد:

Iranian women and girls bravely lead protests despite Iranian authorities’ use of tech-facilitated #GBV to threaten and silence them. The U.S. and the Global Partnership for Action on Gender-Based Online Harassment & Abuse call for an end to this practice. https://t.co/DTSM6h2agj

گفتنی ست قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل در حمایت از زنان ایرانی، در تاریخ ۲۳ آذرماه در سازمان ملل مطرح خواهد شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز