UBS: شش شهرجهان و دو شهر کانادا دارای حباب بازار املاک جدی هستند

Submitted on چ., 10/20/2021 - 21:10

اخیراً ، UBS Bank (UBS) گزارش تحقیقاتی سالانه خود را با عنوان "2021 UBS Global Real Estate Bubble Index" منتشر کرد. شش شهر دارای حباب املاک هستند. دو شهر از این شش شهر در کانادا هستند: تورنتو رتبه دوم جهان و ونکوور رتبه ششم را دارد.

در این گزارش قیمت مسکن در 25 شهر بزرگ بین المللی در اروپا ، آمریکای شمالی ، خاورمیانه و آسیا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.قیمت مسکن با تورم از اواسط سال 2020 تا اواسط 2021، به میزان 6 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در هفت سال گذشته است.

تعریف UBS از حباب بازار املاک و مستغلات این است که قیمت متورم شده بازار املاک و مستغلات بلند مدت است و به شدت از ارزش معین آن جدا است و این مشکل تنها با ترکیدن حباب بازار املاک حل می شود.

طبق استانداردهای نمره دهی ریسک بازار املاک UBS:

نمره بیش از 1.5 به این معنی است که مشکل حباب در بازار املاک وجود دارد

نمره بین 0.5 تا 1.5 به این معنی است که قیمت مسکن تا حدودی متورم شده است

نمره بین -0.5 تا 0.5 به این معنی است که قیمت املاک و مستغلات در مقایسه با عواملی مانند درآمد محلی و سطح اجاره در محدوده معقولی قرار دارد.

نمره بین 1.5-1 تا 0.5- به این معنی است که بازار املاک کم ارزش است

ده شهر برتر فهرست به شرح زیر است:

فرانکفورت فرانکفورت

تورنتو

هنگ کنگ

مونیخ

زوریخ

ونکوور

استکهلم

پاریس پاریس

آمستردام آمستردام

توکیو توکیو

در میان آنها ، دو شهر در آمریکای شمالی ، شش شهر در اروپا و دو شهر در آسیا وجود دارد.

از 25 شهر ، فقط مادرید ، میلان و ورشو هنوز دارای ارزش معقول هستند. علاوه بر این ، تنها دبی است که دست کم گرفته می شود و دبی تنها بازاری است که سالانه افت داشته است.

دو شهر بزرگ کانادا ، تورنتو و ونکوور در خط مقدم این لیست قرار دارند.

در سال 2017 ، تورنتو برای اولین بار در رتبه بندی شاخص قرار گرفت و در نتیجه ، پیشرو شد و به شهر با بزرگترین حباب مسکن در جهان تبدیل شد. ونکوور در آن سال رتبه چهارم را کسب کرد.

در سال 2018 ، تورنتو و ونکوور رتبه های سوم و چهارم را کسب کردند.

در سال 2019 ، تورنتو رتبه دوم و ونکوور رتبه ششم را کسب کردند.

در سال 2020 ، تورنتو سوم و ونکوور هشتم است و ونکوور با نمره 1.37 به عنوان شهر "حباب دار" طبقه بندی نشده است.

امسال تورنتو 2.02 را کسب کرد و پنجمین سال متوالی را به عنوان یک شهر حباب دار جدی ثبت شد.

در این گزارش آمده است: "در ده سال گذشته ، به دلیل رشد شدید جمعیت و کاهش نرخ بهره وام مسکن ، سطح واقعی قیمت مسکن تورنتو تقریباً دو برابر شده است. پس از وضع مقررات محدود کننده ، مانند اجرای مالیات و اجاره بهای خریداران خارجی و کنترل اجاره بها بازار در سال 2017 برخلاف سال های 2018 و 2018 رشد کرده است و در سال 2020 دوباره شتاب می گیرد. "

وضعیت در ونکوور چندان بهتر به نظر نمی رسد. مالیات سال 2016 بر خانه های خالی و خریداران خارجی بازار داغ را در آن زمان سرد کرد ، زیرا قیمت ها در آن سال بیش از 20 درصد افزایش یافت. به نظر می رسد این اقدامات تا حدودی فشار را کاهش می دهد ، زیرا قیمت ها بین سال های 2018 تا 2019 به میزان 10 درصد کاهش یافته است.

UBS می گوید: "با این حال ، از آن زمان ، قیمت های پایین تر ، نرخ بهره بسیار پایین وام مسکن و قوانین تست استرس شکننده ، خانواده ها را مجبور به خرید مجدد املاک کرده و این منجر به یک بازگشت سریع شد."

اما UBS هشدار داد که بازار املاک و مستغلات در این مرحله بیشتر وابسته به نرخ بهره بسیار پایین است. با کاهش محدودیت های پیشگیری از بیماری همه گیر و تغییر در سیاست های وام ، افزایش قیمت مسکن در بیشتر شهرها ممکن است به طور ناگهانی متوقف شود. مورد بعدی این است که شاهد یک سقوط ناگهانی یا یک جهش به بالا باشیم. تخمین زده می شود که ضعف بلند مدت بازار املاک بیشتر و بیشتر ادامه محتمل است.

UBS گفت: "به طور متوسط ​​، خطر حباب در یک سال گذشته افزایش یافته است و شدت احتمالی اصلاح قیمت در بسیاری از شهرها که توسط شاخص پیگیری شده است نیز افزایش یافته است. مقرون به صرفه بودن مسکن رو به وخامت گذاشته ، وام مسکن ناپایدار و قیمت مسکن کاهش یافته است. همه متفاوت هستند. همه زمینه ساز بحران مسکن هستند. "

جورج فالیس ، استاد اقتصاد در دانشگاه یورک نیز گفت که بازار املاک تورنتو همه نشانه های قطع ارتباط با اصول اساسی را نشان می دهد.

وی در مصاحبه ای گفت: "اگر نمی توانید از متغیرهای معمولی که برای افزایش قیمت توضیح می دهیم استفاده کنید ، حباب وجود دارد." هر زمان که این پدیده را دیدید ، باید یک چراغ هشدار باشد ».

فالیس اظهار داشت که نگران است برخی افراد امروز خانه را بر اساس این انتظار خریداری کنند که درآمد آینده مانند گذشته باشد و این وضعیت همیشه خطرناک است.

او گفت که محتمل ترین محرک ممکن است افزایش سریع نرخ بهره باشد ، که کارشناسان هشدار داده اند که این امر اجتناب ناپذیر است.

فالیس می گوید: "شما فقط می دانید تا زمانی که حباب نترکد مشکل بر سر جای خود باقی است.

افزایش قیمت مسکن کانادا در بین کشورهای G7 بالاترین رتبه را دارد

بر اساس وب سایت Better Dwelling ، داده های هیئت مدیره فدرال رزرو ایالات متحده نشان می دهد که قیمت خانه های مسکونی در کانادا در سه ماهه دوم سال 2021 به میزان 6.89 درصد افزایش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25.60 درصد افزایش یافته است. بیشترین نرخ رشد فصلی و سالانه در بین کشورهای گروه 7 است.

در سه ماهه دوم سال 2021 ، متوسط ​​نرخ رشد سالانه قیمت مسکن در کشورهای گروه 7 به استثنای کانادا 48/5 درصد بود که کمتر از یک چهارم افزایش قیمت مسکن کانادا بود.

از سال 2005 تا سه ماهه دوم سال 2021 ، قیمت مسکن در کانادا 139 درصد افزایش یافته است ، سه برابر آلمان ، که رتبه دوم را دارد. قیمت مسکن در آلمان در همین مدت 46.65 درصد افزایش یافته است.

در ایالات متحده ، گرچه قیمت مسکن به تازگی به سرعت افزایش یافته است ، اما از سال 2005 تا سه ماهه دوم سال جاری ، قیمت مسکن در ایالات متحده تنها 10.49 درصد افزایش یافته است. به عبارت دیگر ، در مقایسه با ایالات متحده ، رشد قیمت مسکن کانادا 13 برابر رشد ایالات متحده در 16 سال گذشته بوده است.

کارشناس: عرضه و تقاضا تعیین می کند که قیمت مسکن کاهش نمی یابد

با این حال ، بسیاری از کارشناسان گفتند که برخی گزارش های تحقیقاتی به بازار مسکن در تمام طول روز هشدار داده اند که این فقط یک صحبت هشداردهنده است.

سری تانابالاسینگام ، اقتصاددان ارشد در TD ، معتقد است که تورنتو هنوز مقصد مطلوبی برای مهاجران ، دانشجویان خارج از کشور و کانادایی ها است. تقاضای مسکن قوی است و هیچ نشانه ای از تغییرات عمده دیگر وجود ندارد. افرادی که می گویند حباب مسکن مدام در حال ترکیدن است ، عوامل عرضه و تقاضا را به طور کامل در نظر نگرفته اند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ ثانابالاسینگام گفت: از یک سو تقاضای مسکن زیاد است و از سوی دیگر عرضه سالهاست که درتنگا است ، اگرچه خانه های جدیدی در حال ساخت است ، اما سهام مسکن در بازار هنوز بسیار کم است. علاوه بر این ، با باز شدن کامل مرز ، رشد گسترده جمعیت در آن زمان تقاضای مسکن را بیشتر تحریک می کند. در این صورت قیمت مسکن فقط افزایش می یابد اما کاهش نمی یابد.

اما تانابالاسینگام همچنین معتقد است که ممکن است حباب مسکن ترکیده شود ، اما نمی تواند بلافاصله اتفاق بیفتد.

کارشناسان معتقدند حتی اگر بازار داغ باشد و مرز باز باشد ، پیش بینی اخبار بد همچنان ادامه خواهد داشت. هشدارهای مداوم مبنی بر کاهش قیمت مسکن وجود دارد ، اما هر ماه بازار به بالاترین سطح خود می رسد.

نظر شما در مورد این حباب در حالی که همچنان در حال افزایش است، چیست؟ در هر صورت ، باید به همه یادآوری کنم که اگر در هر زمانی می خواهید گامی بردارید ، باید
در سرمایه گذاری محتاط باشید.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز