ترودو
در رابطه با مسافرت رفتن کسانی که واکسن کامل دریافت کرده‌اند تصمیم گیری می‌شود

Submitted on پ., 06/10/2021 - 01:13

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز سه شنبه گفت: «زمانی که سفرها شروع شود دولت فدرال در رابطه با کسانی که واکسیناسیون کامل شده‌اند تصمیم گیری می‌کند».

به گزارش رسانه هدهد کانادا، اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که دولت با سوالاتی درمورد اینکه آیا هتل‌های قرنطینه‌ای برای مسافران ورودی مطابق برنامه کار می‌کنند یا خیر و در چه مرحله‌ای کانادایی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، می‌توانند سفر و زندگی عادی خود را آغاز کنند روبرو است.

ترودو گفت: «من می دانم که مردم چقدر مشتاق هستند که همه گیری را پشت سر بگذارند و بتوانند یک بار دیگر سفر کنند.. .. ما شاهد کاهش تعداد موارد ابتلا به بیماری و بهبود چشمگیر اوضاع هستیم».

او تصریح کرد: «ما اعلامیه‌های بیشتری در مورد کاهش محدودیت‌ها برای کسانی که هفته‌های آینده هر دو دوز را دریافت کرده‌اند منتشر خواهیم کرد و برهمین اساس محدودیت‌ها نیز برای کسانی که واکسن کامل دریافت کرده‌اند کاهش می‌یابد».

دولت کانادا نیز ورود اتباع خارجی غیر ضروری را ممنوع کرد و به کانادایی‌ها در مورد سفرهای غیر ضروری به خارج از کشور در مارس ۲۰۲۰ هشدار داد.

بعداً مقامات قوانینی را برای انجام آزمایش‌های منفی پی سی آر کووید۱۹ در قبل و بعد از ورود، یک دوره قرنطینه اجباری و جریمه نقدی برای بی توجهی به آن و محدودیت‌های فرودگاهی تنظیم کردند.

این اقدام به عنوان تلاشی برای جلوگیری از خطر مسافران آلوده در میان ماه‌ها گزارش از بازگشت کانادایی‌ها به کشور و نادیده گرفتن قوانین قرنطینه در محل سکونت خود عنوان شد.

این اقدام همچنین در حالی بود که افزایش موارد مختلف نگرانی باعث افزایش موج سوم در بسیاری از مناطق می‌شود.

کانادایی‌هایی که قوانین قرنطینه فرودگاهی را نادیده بگیرند در ابتدا ۳۰۰۰ دلار و اکنون ۵۰۰۰ دلار باید بپردازند.

داده های آژانس بهداشت عمومی کانادا نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد از کسانی از رعایت قوانین قرنطینه امتناع ورزیده‌اند جریمه شده‌اند.

بت پاتر، رئیس و مدیر عامل این صنعت گفت: «ما اکنون با افزایش واکسیناسیون و کاهش تعداد موارد بیماری باید سیاست‌های آینده نگرانه تری را در پیش بگیریم و در مورد بازگشایی مرز با اطمینان صحبت کنیم».

وی افزود: «با بازگشت كانادا و آمریكا به حالت عادی، ما باید آماده شویم تا مرز را به سرعت و با اطمینان باز كنیم و اقتصاد گردشگری خود را مجدداً آغاز كنیم».

پاتر اظهار داشت: «ارائه راهنمایی برای صنعت گردشگری برای دولت بسیار مهم است و با افزایش نرخ واکسیناسیون، زمان آن فرا رسیده است که نحوه شروع دوباره بازگشایی مرز را بررسی کنیم».

منبع: گلوبال نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز