تناسبی شدن انتخابات در کمیسیون شوراها تصویب شد | این مدل از انتخابات تنها در تهران برگزار می‌شود

Submitted on Mon, 06/19/2023 - 13:03

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون شوراهای مجلس، گفت: انتخابات تناسبی که با اعمال اصلاحات و تأیید نظر شورای نگهبان و هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در کمیسیون شوراها به تصویب رسید.

وی افزود: در جلسه روز گذشته کمیسیون انتخابات تناسبی در جریان اصلاح مصوبه مربوط به طرح اصلاحات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده‌ شده از سوی شورای نگهبان حذف شده بود، اما به درخواست جمعی از نمایندگان مجدد در دستورکار کمیسیون قرار گرفت و با اعمال اصلاحات و تأیید نظر شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت به تصویب رسید.

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد: براساس مصوبه امروز کمیسیون در جریان اصلاح انتخابات تناسبی، اولا انتخابات تناسبی تنها در تهران برگزار می‌شود و احزاب شناسنامه‌دار می‌توانند در انتخابات لیست بدهند.

آصفری خاطرنشان کرد: همچنین براساس این مصوبه که احزاب اگر نتوانند کف آراء که ۳۰ درصد است را کسب کنند، انتخابات در مرحله دوم نیز برگزار می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس افزود: همچنین براساس این مصوبه، رأی‌دهندگان می‌توانند در کنار رأی دادن به صورت لیستی، به صورت انفرادی نیز به کاندیداهای مورد نظر خود رأی دهند و رأی دادن به صورت لیستی و فردی در انتخابات معتبر خواهد بود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز