تحویل سامانه موشک کروز بُرد بلند به ناوگان دریایی ایران؛ «موشک ابومهدی جزو موشک‌های تحریمی است»

Submitted on س., 07/25/2023 - 06:33

در مراسمی که روز سه‌شنبه سوم مرداد با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و سپاه پاسداران برگزار شد، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، از تحویل «موشک کروز بُرد بلند "ابومهدی"» به ناوگان نیروهای دریایی سپاه پاسداران و ارتش ایران خبر داد. 

در مراسم تحویل سامانه سلاح کروز دریایی برد بلند ابومهدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، با بیان اینکه محدوده دفاع دریایی ایران «نسبت به گذشته چندین برابر» خواهد شد، تاکید کرد:‌ این موشک در «ارتفاع پست و زیر دید رادارهای دشمن» پرواز می‌کند.  

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، نیز با اشاره به قابلیت‌های موشک برد بلند ابومهدی، گفت: «این موشک جزو موشک‌های تحریمی است». 

موشک کروز برد بلند ابومهدی که یکی از تولیدات سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح معرفی شده است، بر أساس گزارش رسانه‌های دولتی در ایران «با سَر جنگی،‌ می‌تواند اهداف دریایی را منهدم کرده و دامنه عملیاتی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار دهد».

خبرگزاری ایرنا در گزارش خود آورده است: «موشک ابومهدی اولین موشک کروز برد بلند دریایی در کشور است و سامانه پرتاب این موشک قابلیت آماده‌سازی و پرتاب در کوتاه‌ترین زمان را دارد».

وزارت دفاع جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۰ از دو موشک بالستیک و کروز به نام‌های «حاج قاسم» و «ابومهدی» رونمایی کرد. ابومهدی مهندس، نائب رئیس گروه شبه‌نظامی حشدالعشعبی بود که در عراق همراه با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، در عملیاتی توسط پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد کشته شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز