تحقیقات جدید حاکی از آن است که هنوز خطرات بالقوه ای در مورد خانه های با حیاط پشتی وجود دارد

Submitted on Mon, 11/29/2021 - 19:32

در اطلاعات فهرست ونکوور،خانه های با ساختمانی در حیاط پشتی هست که می‌توان آن را به طور قانونی اجاره کرد. به طور معمول، اینگونه خانه ها امتیازات زیادی به خانه می‌دهد، که فرصتی برای اجاره ی ساختمان واقع در حیاط پشتی است و صاحبخانه می‌تواند یک اجاره پایدار به همراه داشته باشد و همچنین درآمد هر ماه، به صاحبان خانه کمک می کند تا فشار بازپرداخت وام ها را کاهش دهند.

با این حال، آخرین تحقیقات توسط UBC Sauder School of Business نشان می دهد که اگر همسایه شما یک خانه با ساختمان حیاط پشتی داشته باشد، ممکن است دارایی شما نیز مستهلک شود!

آخرین مطالعه UBC در این پنجشنبه منتشر شد. Tsur Somerville، دانشیار دانشکده بازرگانی Suntech و یکی از نویسندگان گزارش، خاطرنشان کرد که استهلاک دارایی ناشی از چنین خانه‌های خطی عملکرد متفاوتی در مناطق مختلف ونکوور دارد.

آمارها نشان می دهد که در سال های اخیر بیش از 3000 خانه با ساختمان با حیاط پشتی در ونکوور ساخته شده است که این نتیجه تغییر مقررات منطقه بندی خانه های مستقل در ونکوور در سال 2009 است که به عنوان وسیله ای نسبتا آسان و کم هزینه برای افزایش مسکن استفاده شد.

اما مساحتی که خانه در آن قرار دارد و فاصله از خانه پشتی خانه همسایه مستقیماً تعیین کننده قیمت ملک است. محققان دریافتند که اگر خانه ای در فاصله 100 متری ملک وجود داشته باشد، قیمت خانه در هنگام فروش 2.8٪ کاهش می یابد. اگر ملک در مجاورت خانه ی با حیاط پشتی باشد، قیمت خانه در هنگام فروش 3.8 درصد کاهش می یابد.

اگر خانه‌های با ساختمان در حیاط پشتی در نزدیکی مناطق مسکونی لوکس وجود داشته باشد که دارایی‌های با ارزش خالص بالا در غرب ونکوور جمع شده‌اند، قیمت خانه هنگام فروخته شدن 4.7 درصد کاهش می‌یابد. البته اگر خانه ی با حیاط پشتی در شرق ونکوور قرار گیرد تاثیر آن بر قیمت مسکن محله تقریبا صفر خواهد بود.

تسور سامرویل Tsur Somerville توضیح داد که در جوامع ثروتمند، ساکنان بیشتر نگران تراکم مسکن و فشاری هستند که تراکم جمعیت بر تأسیسات عمومی مانند ترافیک اطراف و مدارس وارد می‌کند.

علاوه بر این، تاکید بر حفظ حریم خصوصی باعث شده است که ساکنان جامعه ثروتمند از خانه‌های پشتی که توسط مردم اشغال شده است، بیزار باشند. Tsur Somerville گفت که حیاط خلوت یک فضای خصوصی برای اکثر مردم است. اگر خانه های همسایه ی دیگری وجود داشته باشد که بتواند مستقیماً حیاط خلوت خود را از طبقه دوم ببیند، این صاحبان خانه احساس می کنند حریم خصوصی به خطر افتاده است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، توماس دیویدوف، دانشیار مدرسه بازرگانی Suntech و یکی دیگر از نویسندگان گزارش، خاطرنشان کرد که این پدیده مظهر "نیمبییسم" (nimbyism) است که در شنیدن برخی از تحولات جدید مسکن در غرب ونکوور برجسته شد.

سندرم اجتناب از همسایه یک اصطلاح روانشناختی است که معمولاً می توان آن را اینگونه تعبیر کرد: «این چیز (مفهوم) خیلی خوب است، تا زمانی که در حیاط خلوت من نباشد، معمولاً فقط «روانشناسی نفرت انگیز» ساکنان نسبت به برخی از امکانات و افراد نزدیک خانه هایشان است.
این تحقیق همچنین به برخی از سوابق فروش مسکن در ونکوور از سال 2009 تا 2017 اشاره کرد. برخی از خانه‌ها دارای خانه‌های خطی و برخی دیگر دارای گاراژ بودند. آنها داده‌های معاملات تاریخی بیشتری را بررسی کردند تا اطمینان حاصل کنند که عوامل دیگر در بازار نیستند.
در سال‌های اخیر، هر مسکن جدید با تراکم متوسط ​​تا بالا در وست اند ونکوور، خواه اجاره یا فروخته شود، مخالفت مالکان را برانگیخته است. توماس دیویدوف گفت که در مقایسه با مسکن و جمعیت تازه اضافه شده در اطراف، مردم دوست دارند درختان و محیط خالی را ببینند.

بنابراین، یک یادآوری به همه صاحبان خانه هایی که می خواهند یک خانه ی خطی بسازند، اگر خانه ی شما در منطقه ای غنی است، خانه ی خطی ممکن است بسیار محبوب نباشد.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز