تفاوت حضور ایران و آمریکا در منطقه آمریکای لاتین به روایت معاون سیاسی دفتر رئیسی

Submitted on س., 06/13/2023 - 15:18

به گزارش همشهری آنلاین، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: ترامپ اعتراف کرده که می‌خواسته دولت ونزوئلا را ساقط و نفتش را غارت کند، اما ایران در آنجا مرکز فناوری ایجاد کرده و با صدور خدمات فنی مهندسی زیرساخت‌های اساسی ونزوئلا را تقویت می‌کند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: این بازی برد برد به نفع دو ملت است. این تفاوت حضور ایران و آمریکا در آمریکای لاتین است.

به گزارش فارس، آیت‌الله رئیسی که به دعوت رسمی «نیکولاس مادورو» به «ونزوئلا» سفر کرده است، ظهر روز دوشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه بین‌المللی کاراکاس شد و مورد استقبال وزیر امور خارجه و وزیر راه ونزوئلا به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور قرار گرفت.

همچنین در جریان این سفر، مقامات عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا در حضور رؤسای جمهور 2 کشور، 19 سند همکاری امضا کردند.

بر همین اساس، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر به ونزوئلا، صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی به منظور بررسی ظرفیت‌های ونزوئلا برای حضور تولیدکنندگان و عرضه کالاهای تولید ایران، از فروشگاه ایرانی «مگاسیس» کاراکاس بازدید کرد.

 بازدید از نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی در کاراکاس نیز بخش دیگری از برنامه‌های رئیس‌جمهور در دومین روز سفر به ونزوئلا بوده است.

«نیکاراگوئه» و «کوبا» مقاصد بعدی سفر رسمی رئیسی به منطقه آمریکای لاتین هستند.

وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز