شماری از مدیران حامی اعتصاب کارگران پارس جنوبی دستگیر شده‌اند

Submitted on چ., 05/03/2023 - 08:25

در اینباره خبرگزاری "فارس" نوشت : "شماری از مدیران به دلیل حمایت از اقدام‌های عناصر ضدانقلابی و سازماندهی اعتصاب در تأسیسات طرح‌های صنعتی پارس جنوبی دستگیر شده‌اند."

حدود چهل هزار نفر در میدان گازی پارس جنوبی کار می‌کنند که بزرگترین میدان گازی شناخته شدۀ جهان به شمار می‌رود. جمهوری اسلامی ایران و قطر از این میدان گازی مشترکاً بهره‌برداری می‌کنند.

خبرگزاری "فارس" در ادامۀ گزارش خود افزوده است که دستگیری مدیران حامی کارگران اعتصابی در روزهای آینده ادامه خواهد یافت. در روزهای گذشته، مقامات جمهوری اسلامی ایران خبر دادند که چهار هزار تن از کارگران اعتصابی که به پائین بودن دستمزدها و شرایط دشوار کار معترض بودند، اخراج می‌شوند. بیش از شصت پیمانکار در طرح‌های توسعۀ میدان گازی پارس جنوبی فعال هستند و کارگران این شرکت‌ها از ناامنی و سختی شرایط کار و پائین بودن دستمزدها شدیداً رنج می‌برند.

در گزارشی جداگانه، ایلنا، خبرگزاری کار ایران، امروز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه نوشت که کارگران اعتصابی میدان گازی پارس جنوبی همچنان بر مطالبات صنفی خود از جمله افزایش ۷٩ درصدی دستمزدهای تأکید می‌ورزند و خواستار آزادی تشکیل سندیکا و پایان یافتن تبعیضات هستند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز