شلیک مأموران به راهپیمایی سکوت در کرمانشاه؛ هه‌نگاو از زخمی شدن ۷ تن خبر داد

Submitted on جمعه, 12/09/2022 - 12:21

بر اثر تیراندازی مأموران سرکوب جمهوری اسلامی به راهپیمایان در کرمانشاه دست کم هفت نفر زخمی شدند.

غروب جمعه ۱۸ آذر شماری از شهروندان در بلوار طاق بستان کرمانشاه راهپیمایی سکوت برگزار کردند، اما مأموران پلیس ضد شورش و نیروهای لباس شخصی با خشونت تمام به آنها یورش بردند.

به نوشته پایگاه خبری هه‌نگاو، سازمان حقوق بشری کردستان، بر اثر این حمله دست کم هفت نفر زخمی و چند شهروند دیگر نیز ربوده شدند.

نیروهای حکومتی غروب روز جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱، به سوی شرکت کنندگان در راهپیامیی سکوت که در بلوار طاقبستان برگزار گردید تیراندازی کردند. به گفته منابع هه‌نگاو از سلاح ساچمه‌ای و کلاشینکوف استفاده شده و دست‌کم ۷ شهروند مجروح و چند شهروند نیز ربوده شده‌اند.#مهسا_امینی#ژینا_امینی pic.twitter.com/8Z2P2MAn8z

در ویدیوهای همرسان شده از این رویداد مأموران در حال کتک زدن افرادی در پیاده‌رو با ضربه‌های لگد و باتوم دیده می‌شوند.

در یکی دیگر از ویدیوها زنی دیده می‌شود که از درد فریاد می‌کشد و به نظر می‌رسد چشمانش آسیب دیده‌اند.

هه‌نگاو به نقل از منابع خود در ایران می‌نویسد که مأموران سرکوب در کرمانشاه از سلاح ساچمه‌ای و کلاشینکوف استفاده کرده‌اند. مأموران پس از آن در برخی از خیابان‌های این شهر با خودروها و موتورسیکلت‌های خود، به نمایش قدرت و ترساندن مردم پرداختند.

اعدام محسن شکاری در روز ۱۷ آذر به دست قوه قضاییه جمهوری اسلامی آتش خشم معترضان در تهران و دیگر شهرهای ایران را برانگیخت و از جمله تظاهرکنندگان در زاهدان در روز جمعه پلاکاردهایی در محکومیت این اعدام در دست داشتند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز