در بازار کاندوی تورنتو چه می گذرد؟

Submitted on ش., 07/28/2018 - 20:51

در بازار کاندوی تورنتو چه می گذرد؟
تورنتو- با توجه به گزارش اخیر، قیمت کاندو در تورنتو طی سه ماهه دوم سال همچنان افزایش یافت.

قیمت متوسط ​​یک آپارتمان که در فاصله اول آوریل تا پایان ماه جون سال جاری درGTA معامله شد، 561 هزار و 338 دلار بود که در مقایسه با دوره مشابه در سال 2015، افزایش 5.4 درصدی را نشان می دهد. این در حالی است که طبق آخرین گزارش هیئت املاک و مستغلات تورنتو (TREB)، میزان فروش با 16.5 درصد کاهش به 6 هزار و 837 واحد رسید.

گری بائورا، دبیر TREB می گوید: رشد قیمت کاندومینیوم در طول سال گذشته، نسبت به انواع دیگر مسکن، بیشتر بود. این بازار در بسیاری از مناطق به عنوان شناخته شده و به همین دلیل رشد متوسط قیمت بیش از دو برابر نرخ تورم است.

بالاترین میانگین قیمت (با 603 هزار و 480 دلار) در تورنتو ثبت شد. منطقه دورهام GTA، در مقایسه با مناطق دیگر کمترین میانگین قیمت را با 400 هزار و 182 دلار داشت. ​​

جسیون مرسر، مدیر بخش تحلیل بازار TREB، می گوید: خریداران بار اول، همچنان محرک کلیدی بازار کاندو می باشند. زیرا قیمت آنها در مقایسه با قیمت خانه های مستقل پایین تر می باشد.

کاندوهای لیست شده برای فروش، به طور متوسط 19 روز در بازار باقی می مانند.

هشدار شورای املاک و مستغلات کانادا به مشاوران در مورد نحوه استفاده از لاک باکس
تورنتو- سال هاست که مشاوران املاک فروشنده برای ورود به خانه موکل شان و نمایش آن به خریداران احتمالی از لاک باکس استفاده می کنند. اگر هم امکان حضور همزمان خودشان در خانه وجود نداشته باشد، کد رمز آن را در اختیار مشاور املاک خریدار می گذارند. اما بر اساس قوانین Real Estate Council of Ontario، ورود به ملک بدون رضایت فروشنده و یا اجازه دادن به فردی دیگر برای ورود به آن، غیرقانونی است. ورود غیرقانونی، از جمله ورود در ساعات غیر از ساعت تعیین شده قبلی قابل قبول نمی باشد.

به نظر می رسد که بسیاری از مشاوران املاک فروشنده، با نقض مقررات، کد رمز lockbox را در اختیار خریداران، بازرسان خانه و غیره قرار می دهند. در حالی که بر طبق قانون، حضور مشاور املاک فروشنده در محل در هنگام دسترسی فرد غیر به آن الزامی است.

تهدید به پیگرد قانونی، جدی است. طی 4 سال گذشته، ده ها مشاور املاک از سوی RECO به مبلغ 3 هزار دلار جریمه شده اند.

آندره کوتیان از مشاوران Harvey Kalles Real Estate Ltd. می گوید: برخی از مشاوران املاک بی دقت هستند. به محل می روید و می بینید که lockbox کاملا باز است. بعضی ها هم کد رمز 1234 را برای آن انتخاب می کنند و آن را در برگه مربوط به لیستینگ می گنجانند. مدتی قبل قرار بود خریداران را به خانه ای در حوالی خیابان های یانگ و اگلینتون ببرم. وقتی به آنجا رسیدم، افراد غریبه را داخل خانه مشاهده کردم. گویا مشاور املاک فروشنده تاخیر داشت و کد را در اختیار چند بازدیدکننده دیگر قرار داده بود.

RECO برای اطلاع رسانی و در واقع صدور هشدار به مشاوران املاک در مورد پیامدهای نقش قانون، بولتنی را در مورد نحوه استفاده از lockbox تنظیم و منتشر کرده است.

بیش از یک چهارم کانادایی ها دست به گریبان مشکلات مالی
تورنتو- کارشناسان انستیتوی Angus Reid، در فاصله 28 می تا 13 جون سال جاری، نظرسنجی را با شرکت 2 هزار و 542 کانادایی انجام دادند تا بدانند آیا آنها در گذشته و یا در حال حاضر با مشکل مالی دست به گریبان بوده و می باشند یا خیر. دست اندرکاران این طرح مطالعاتی به جای تمرکز بر روی میزان درآمد، بر روی مخارج زندگی کانادایی ها متمرکز شده و دریافتند که بیش از یک چهارم کانادایی های شرکت کننده در نظرسنجی، در تامین مخارج زندگی با مشکل روبرو می باشند.

در نظرسنجی که با عنوان What Does Poverty Look Like in Canada انجام شد، دوازده وضعیت یا شرایط مالی مختلف از جمله استفاده از pay day loan، مراجعه به بانک غذا، عدم توانایی خرید لباس گرم یا لباس نو، تاخیر در بازپرداخت اقساط وام، تاتوانی از پرداخت هزینه آب و برق، اجبار به قرض گرفتن پول برای خرید مایحتاج ضروری، زندگی در مکان نامناسب، عدم توانایی مالی مراجعه به دندان پزشک، اجبار به خرید مواد غذایی ارزان و غیره تعیین شد. سپس از شرکت کنندگان سوال شد که آیا یک یا چند وضعیت مالی را تجربه کرده اند یا خیر. کارشناسان بر اساس پاسخ های دریافتی، شرکت کنندگان را به 4 گروه تقسیم کردند: گروه افرادی که 4 یا بیش از 4 وضعیت مالی را تجربه کرده بودند؛ افرادی که سه وضعیت مالی را تجربه کرده بودند؛ افرادی که در حال حاضر با مشکل مالی روبرو نبوده و یا فقط یکی از شرایط مالی را تجربه کرده بودند و در نهایت گروهی که از نظر مالی خود را در امنیت کامل احساس می کردند.

از نتایج جالب نظرسنجی اینکه بیش از نیمی از پاسخ دهندگان معتقد بودند، طی چند سال گذشته میزان فقر در منطقه محل زندگی آنها در حال افزایش بوده. حدود 30 درصد از پاسخ دهندگان به آینده مالی خود خوشبین نبوده و 42 درصد معتقد بودند که وضعیت فرزندان شان، به مراتب بدتر خواهد بود.

کانادا دویست و پنجاه امدادگر کلاه سفید سوری و خانواده هایشان را پناه می دهد
اتاوا- کانادا یکی از سه کشور غربی است که بخشی از صدها امدادگر سوری ملقب به یا White Helmets و اعضای خانواده شان را پناه خواهد داد. این امدادگران به کمک نیروهای اسرائیلی و طی عملیات نجات بین المللی (متشکل از انگلستان، فرانسه، آلمان، هلند و کانادا)، از سوریه نجات داده شدند. با اینکه کانادا در عملیات نظامی نجات شرکت نداشت، اما به عملیات انتقال امدادگران از سوریه به اردن کمک کرد.

صدها نفر از امدادگران و خانواده هایشان، اواخر شنبه از منطقه ای در جنوب غرب سوریه که تحت کنترل نیروهای بشار اسد قرار دارد، نجات داده شدند. ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه ای خبر نجات امدادگران از خط مقدم و انتقال آنها به کشور ثالث را تایید کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که عملیات نجات به درخواست ترامپ، ترودو و سران دیگر کشورهای غربی انجام شده است. نتانیاهو افزود: اینها کسانی هستند که زندگی انسان ها را از مرگ نجات داده اند، اما زندگی خود آنها در خطر قرار گرفته بود. به همین دلیل با عبور آنها از اسرائیل به کشورهای امن موافقت کردم.

به گفته جیمز لی مسوری، بنیانگذار سازمان، 422 نفر از جمله 98 امدادگر نجات داده شده اند. اما حدود 800 نفر از آنها موفق به ترک سوریه نشده اند. متاسفانه از سه گروهی که بنا بود سوریه را ترک کنند، فقط یک گروه موفق به این کار شد. امدادگران و خانواده هایشان در منطقه ای که تا همین اواخر در کنترل شورشیان مخالف بشار اسد بود، گرفتار شده اند. این منطقه طی یک هفته اخیر، زیر حملات مستمر نیروهای سوری تحت حمایت روسیه قرار گرفته است.

دولت کانادا، هماهنگی های لازم با مقامات سازمان ملل برای طی مراحل قانونی و انتقال امدادگران و خانواده هایشان به کانادا طی چند هفته آینده را انجام خواهد داد. دولت لیبرال با پذیرفتن 50 امدادگر و اعضای خانواده شان (مجموعا 250 نفر) موافقت کرده است.

همانطور که می دانید روسیه و رژیم بشار اسد، امدادگران کلاه سفید که با نام رسمی Syria Civil Defence Group شناخته می شوند را یک گروه تروریستی معرفی می کند.

کلاه سفیدها با نام رسمی دفاع مدنی سوری، سازمانی است که در مناطق تحت کنترل مخالفان اسد در جنگ داخلی سوریه، فعالیت می کند. این سازمان توسط جیمز لی مسوربر بنیانگذاری شده و با منابع مالی دولت های غربی حمایت می شود. سازمان که هدف خود را دفاع غیرنظامی اعلام کرده است، ادعا می کند که تا آوریل 2018، بیش از 114 هزار نفر را از مرگ نجات داده است.

اختصاص بخشی از بودجه 1.9 میلیارد دلاری انتاریو برای سلامت روانی به پلیس
تورنتو- داگ فورد، رئیس دولت انتاریو با هدف بحث و تبادل نظر درباره معضل خشونت های مسلحانه در تورنتو، جلسه مشترکی را با مارک ساندرز (فرمانده پلیس تورنتو)، جان توری (شهردار) و بیل بلر (وزیر امنیت مرزی دولت فدرال) برگزار کرد.

فورد در پایان جلسه اعلام کرد که بخشی از بودجه 1.9 میلیارد دلاری انتاریو که طی 10 سال آینده برای بهبود سلامت روانی و ارائه خدمات بیشتر در نظر گرفته شده بود، در اختیار پلیس قرار می گیرد تا صرف آموزش شیوه های تنش زدایی و آرام سازی به ماموران پلیس و امدادگران، در مواجهه با بیماران روانی، بشود.

اتفاق عجیب؛ کشف کیسه پر از کوکائین در پی برخورد قاچاقچی با اتومبیل پلیس
وینی پگ- پلیس معمولا برای کشف مواد مخدر و شناسایی و بازداشت خلافکاران بایستی عملیات پلیسی پیچیده و بعضا خطرناک را انجام بدهد. اما دو مامور پلیس وینی پگ به آسان ترین و راحت ترین روش موفق به کشف کیسه پر از کوکائین شدند.

این دو مامور در اتومبیل خود مشغول گشت زنی معمول در Exchange District وینی پگ بودند که آینه بغل اتومبیلی در اثر برخورد مردی که در حال دویدن بود، شکست. ماموران اتومبیل را متوقف کردند تا از آسیب ندیدن این مرد اطمینان حاصل کنند. یکی از ماموران درخواست آمبولانس کرد. در فاصله رسیدن آمبولانس به محل، مرد دیگری با خونسردی به همدست مجروح خود نزدیک شد و از او (در حضور پلیس) یک کیسه حاوی پودر سفید رنگ را تحویل گرفت.

دو مرد 48 و 21 ساله، به اتهام همراه داشتن کوکائین بازداشت شدند. پلیس با اشاره به نسبت خانوادگی دو مرد با یکدیگر، از افشای جزئیات بیشتر درباره آنها خودداری کردند.

بازگشت زنان و کودکان داعشی به کانادا
تورنتو- داعش نه تنها مردان بزرگسال را به جنگ فرستاد، بلکه کودکان و نوجوانان را نیز در میان صفوف خود پذیرفت. رهبران داعش، با آموزش و شستشوی مغزی این کودکان و نوجوانان، آنها را در جبهه نبرد به خدمت گرفته و یا به عنوان ابزار تبلیغاتی برای جذب نیروهای بیشتر، از آنها استفاده کرده اند.

حال این کودکان و نوجوانان بایستی اصلاح و بازپروری بشوند. در گزارش دوشنبه گذشته Global News، به وجود 14 نوجوان کانادایی در صفوف داعش اشاره و از دولت خواسته شده که آنها را بازپروری و اصلاح نماید. در غیر اینصورت، همین نوجوانان در بزرگسالی به تهدیدی بزرگ برای امنیت کشور تبدیل خواهند شد.

مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی (مستقر در لندن)، تعداد پیکارجویان خارجی نوجوان و کودک داعش را 4 هزار و 600 نفر تخمین می زند. از این تعداد حداقل 14 نفر کانادایی هستند. اما تنها یک چهارم از آنها، از جمله دو کانادایی به کشورهای زادگاهشان بازگشته اند.

در بخشی از گزارش مرکز مورد اشاره آمده است: در حال حاضر تعداد حملات تروریستی موفقیت آمیز داعش در جهان که توسط کودکان و نوجوانان انجام می شوند، بسیار پایین می باشد. اما بدون بازپروری و اصلاح آنها و همچنین همسران پیکارجویان، خانواده های داعشی به تهدید امنیتی جدی در کشور زادگاهشان تبدیل خواهند شد.

حدود 20 درصد از کانادایی های مرتبط با داعش، زن می باشند. برخی فرزندان خود را همراه خود به سوریه و عراق برده اند.

دستگیری یازده نفر در انتاریو به جرم قاچاق مواد مخدر
تورنتو- پلیس در پایان تحقیقات خود در مورد شبکه قاچاق مواد مخدر که عمدتا در GTA فعالیت می کند، یازده فرد را در انتاریو بازداشت کرد. تحقیقات مشترک ادارات پلیس هالتون و پیل و همچنین RCMP از آوریل 2018 آغاز شد و با همکاری گسترده آژانس خدمات مرزی کانادا ادامه یافت.

عملیات پلیسی با کد رمز Project Boomerang، در روزهای 13 و 14 جولای به تفتیش 7 آدرس مختلف در جنوب انتاریو و بازداشت 11 فرد (24 تا 48 ساله) منجر شد. بازداشت شدگان با 29 اتهام مربوط به قاچاق مواد مخدر روبرو شده اند.

پلیس در جریان تفتیش اماکن متعلق به متهمین، یک اسلحه ماگنوم پر، یک قبضه Mossberg، ششصد هزار دلار پول نقد، یک کیلو کوکائین، حدود 43 کیلو ماری جوانا، حدود 7 کیلو حشیش، یک گرم MDMA، دو انس psilocybin و یک اتومبیل تویوتا کمری مدل 2018 را توقیف کردند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز