شلوغی ادامه دار پمپ بنزین ها | مردم تا پاسی از شب در صف هستند | دلایلی که معطلی ها را بیشتر کرده است

Submitted on س., 08/15/2023 - 05:48

به گزارش همشهری آنلاین، شایعات گرانی بنزین همچنان داغ است تا جایی که تبدیل به ایجاد صف های عریض و طویل در جایگاه های سوخت در سراسر کشور شده است. شلوغی صف پمپ بنزین در خیابان دولت ساعت ۲:۱۷ دقیقه بامداد ۲۴ مرداد نشان داد که شایعات گرانی بنزین کاملا روی افکار عمومی تاثیرات خود را گذاشته و آنها را این ساعت از شب به پمپ بنزین ها کشانده است. البته در این روزها مسئولان بارها و بارها در رسانه ها این اطمینان را به مردم داده اند که بنزین گران نمی شود. 

جواد اوجی، وزیر نفت نیز در روزهای گذشته اعلام کرد که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش بنزین ندارد و از مردم خواست که به این شایعات توجهی نکنند، امسال قرار نیست هیچ اصلاح قیمت در خصوص بنزین صورت بگیرد. شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیز اعلام کرده که هیچ مشکلی در خصوص فرآیند سوختگیری جایگاه های نفت در هیچ نقطه ای از کشور وجود ندارد.

علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز روز گذشته گفت: هیچ کمبودی در زمینه توزیع بنزین در کشور وجود ندارد و وضع عرضه سوخت در جایگاه‌ها مطلوب و مساعد است و مردم به شایعات منتشرشده در این زمینه توجه نکنند.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه داران کشور نیز اعلام کرده است؛ به هیچ عنوان اختلالی در بحث سوخت رسانی به جایگاه ها نداریم. گاهی ممکن است تاثیر در ارسال فراورده های بنزینی موجب شود مردم در یک جایگاه سوخت دچار مشکل شوند که آنهم به صورت مقطعی و کوتاه مدت است که حداکثر ممکن است مردم را نیم ساعت یا یک ساعت معطل کند اما ما به هیچ عنوان قطعی فعالیت برای یک جایگاه سوخت نداشته ایم و تمام جایگاه ها فعال هستند. البته شایعات گرانی بنزین کمی جایگاه ها را شلوغ کرده اما گرانی بنزین در کار نیست و سوختگیری طبق روال همیشگی بدون هیچ اختلالی در حال انجام است. 

خرابی و قطعی کارتخوان های سامانه هوشمند سوخت یکی از علت صف های طولانی ایجاد شده در جایگاه ها عنوان شده است. البته برخی از مردم نیز به علت همراه نداشتن کارت سوخت شخصی و استفاده از کارت آزاد جایگاه به این شلوغی ها دامن زده اند. شایعات موجب شده تا مردم موقع بنزین زدن به طور کامل باک خودرو را پر کنند که همین موضوع نیز باعث ایجاد معطلی در جایگاه های بنزین شده است. 

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز