رئیسی : هدفم از سفر به سوریه تقویت جبهۀ مقاومت علیه اسرائیل است

Submitted on چ., 05/03/2023 - 06:25

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، امروز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت برای دیدار با همتای سوری خود، بشار اسد، در رأس یک هیئت سیاسی-اقتصادی وارد دمشق شد.

رئیسی پیش از ورود به دمشق در مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی عرب زبان "المیادین" وابسته به حزب الله لبنان گفت که سوریه از نظر تهران یکی از "خطوط مقدم جبهۀ مقاومت" به شمار رفته و می رود. از نظر جمهوری اسلامی ایران "جبهۀ مقاومت" مرکب از حکومت تهران، رژیم سوریه و حزب الله لبنان علیه اسرائیل است.  

خود رئیسی در مصاحبه اش با "المیادین" گفت که در نتیجۀ حمایت همین جبهه از حکومت بشار اسد در دوازده سال گذشته، سوریه از خطر تجزیه شدن نجات یافت.

رئیسی سپس گفت که تغییر نگاه کشورهای عرب منطقه نسبت به سوریه و تمایل آنها برای برقراری رابطۀ دوباره با این کشور نتیجۀ تلاش های همین جبهه است. رئیسی ضمن حمایت از عادی شدن مناسبات حکومت سوریه با دیگر کشورهای عرب، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در این حال "همواره بر جایگاه سوریه در جریان مقاومت تأکید" دارد.

رئیسی همچنین روابط جمهوری اسلامی و سوریه را "کاملاً راهبردی" خواند و افزود که سفر دو روزۀ او به دمشق "در راستای تقویت همین روابط راهبردی... است" و این که او قصد دارد در جریان سفرش به دمشق "بر تحکیم این روابط تأکید" کند. رئیسی اضافه کرد که با پیروی از دستورات رهبر جمهوری اسلامی، سفر او به سوریه "در راستای همین سیاست تقویت جبهۀ مقاومت قابل تفسیر و توضیح است." وی در ادامه افزود که از شروط مهم این هدف "خروج هر چه زودتر آمریکا از سوریه" است.

رئیسی سپس بخش دیگری از سخنان خود را به تکرار مواضع رسمی جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل اختصاص داد و گفت که اسرائیل دیگر امروز قادر به تأمین امنیت خود نیست و شرایط و سرنوشت اسرائیل را از این پس نه توافقات این کشور با کشورهای عرب منطقه یا به تعبیر رئیسی "میزهای سیاسی"، بلکه "مجاهدین فلسطینی در میدان رقم می‌زنند."

او گفت : "امروز شرایط به نفع جبهۀ مقاومت [ایران، حزب الله، سوریه] و علیه رژیم صهیونیستی رقم می خورد." به گمان رئیسی موقعیت اسرائیل بیش از پیش رو به افول است و بعید نیست که اسرائیل پیش از موعد از قبل اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی "مضمحل شود."

رئیس جمهوری اسلامی ایران در جای دیگری از سخنانش بار دیگر اسرائیل را تهدید کرد که اولین اقدام این کشور علیه جمهوری اسلامی آخرین اقدام اسرائیل خواهد بود، زیرا، جمهوری اسلامی در پاسخ  به اقدام اسرائیل، کل این کشور را نابود خواهد کرد، به طوری که "اصلاً چیزی به نام رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند تا بخواهد کارهای بعدی" را انجام بدهد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز