رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ایران مدعی شد: «بخشی از هارد و کیس» سازمان مجاهدین خلق از آلبانی به ایران منتقل شد

Submitted on Mon, 07/03/2023 - 11:43

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم، روز دوشنبه ۱۲ تیر، بطور غیرمستقیم و بدون نام بردن از سازمان مجاهدین خلق، مدعی شد: «بخشی از هارد و کیس‌های» سازمان مجاهدین خلق به ایران انتقال یافته است.

سخنگوی دولت سیزدهم، در توییتی، نوشت: «بخشی از هارد و کیس‌ها رسید. مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب و نقاط کور هستند. نتایج تا الان امیدوارکننده است».

بخشی از هارد و کیس ها رسید/ مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته های تخریب و نقاط کور هستند/ نتایج تا الان امیدوار کننده است

احتمال می‌رود اشاره سپهر خلجی به تجهیزات رایانه‌ای متعلق به سازمان مجاهدین خلق باشد که در پی یورش پلیس آلبانی به مقر این سازمان در تیرانا ضبط شده است.

سخنگوی دولت سیزدهم، در متن کوتاهی که در توییتر منتشر کرد، به جزئیات بیشتری درباره این خبر و مذاکرات احتمالی درباره انتقال این تجهیزات کامپیوتری به ایران اشاره نکرده است. 

ادعای سپهر خلجی درباره انتقال بخشی از هارد و دیسک متعلق سازمان مجاهدین خلق در شماری از پایگاه‌های خبری نزدیک به حکومت بازتاب یافته است.

 پایگاه خبری نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، ضمن انتشار توییت سخنگوی دولت سیزدهم، زیر عنوان «بخشی از هارد و کیس‌های منافقین به ایران رسید»، به حمله پلیس آلبانی به مقر سازمان مجاهدین خلق و «توقیف تمامی تجهیزات ازجمله کامپیوترها، هاردها و سرورهای متعلق به آنها» اشاره کرده است.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران نیز در خبری زیر عنوان «انتقال برخی کامپیوترهای منافقین از آلبانی به ایران»، به ماجرای حمله پلیس آلبانی به مقر سازمان مجاهدین خلق اشاره کرده و در توضیح بیشتر آورده است: «پلیس آلبانی پس از بررسی و پردازش مشترک اطلاعات موجود در سرورهای به دست آمده از مقر» سازمان مجاهدین خلق، دریافته است که «برخی از اطلاعات» این گروه «مخفی» شده است و «به همین دلیل بار دیگر برای بازرسی بیشتر وارد اردوگاه اشرف ۳ شده و در بررسی های مجدد، اطلاعات بیشتری به دست پلیس آلبانی افتاده است».

خبرگزاری ایرنا نیز با عنوان «اطلاعات جدید به دست آمده از منافقین در آلبانی»، گزارش رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم را پوشش داده است. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز