رئیس انجمن پزشکان ایرانی در آمریکا پس از دیدار با ابراهیم رئیسی ناچار به استعفا شد

Submitted on س., 09/27/2022 - 13:04

در بیانیه انجمن پزشکان ایرانی-آمریکایی، با بیان اینکه دیدار رئیس انجمن پزشکان ایرانی در آمریکا با ابراهیم رئیسی از سوی انجمن برنامه‌ریزی نشده بود، تاکید شده است: پس از آنکه دکتر شروین مرتضوی در تصویری به همراه رئیس‌جمهوری ایران در جریان سفر ابراهیم رئیسی به سازمان ملل متحد ظاهر شد، وی (شروین مرتضوی) ابراز داشت که این دیدار یک موضوع شخصی بوده است.

بنا بر اعلام انجمن پزشکان ایرانی-آمریکایی، این انجمن از این دیدار کاملا بی‌اطلاع بوده است.

هیات مدیره این انجمن، در این بیانیه، ضمن محکومیت این دیدار، تاکید کرد: صرف‌نظر از دلیل این ملاقات، این اقدام مورد قبول اعضا هیات مدیره این انجمن نبود بنابراین، به اتفاق آراء از وی (دکتر شروین مرتضوی) خواسته شد تا فورا استعفا دهد.

این انجمن که خود را یک سازمان علمی، بشردوستانه، غیرسیاسی، غیرمذهبی و غیرانتفاعی با سابقه ۳۰ ساله معرفی کرده است، از شروین مرتضوی خواسته است تا از این نهاد فاصله بگیرد.

دیدار شماری از ایرانیان مقیم ایالات متحده آمریکا، با ابراهیم رئیسی، همزمان با سفر وی به نیویورک برای سخنرانی در سازمان ملل متحد با انتقادات زیادی همراه شد.

انجمن پزشکان ایرانی-آمریکایی در این بیانیه «همانند دیگر ایرانیان در سراسر جهان»، فاجعه جان باختن مهسا امینی را «به شدت محکوم» کرده و اعلام کرد: این انجمن همواره در کنار مردم ایران ایستاده و برای دستیابی آنان به اهدافشان از هیچ کمک فروگذار نخواهد کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز