پرداخت‌های وام مسکن در کانادا واقعاً غیرقابل استطاعت است و افرادی که شغل و درآمد بالایی دارند بیشترین آسیب را از ورشکستگی می‌بینند

Submitted on چ., 02/07/2024 - 20:42

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بحران کنونی هزینه‌های زندگی کانادا، بدهی خانوارها را به سطوح سرسام‌آوری سوق می‌دهد و میانگین ورشکستگی مصرف‌کنندگان در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت Hoyes Michalos دارای مجوز بررسی ورشکستگی مستقر در انتاریو اخیراً گزارش تحقیقات سالانه ورشکستگی خود را منتشر کرده است، و یافته‌ها نشان می‌دهد که کانادایی‌ها به طرز نگران‌کننده‌ای بدهی بسیاری دارند.

طبق این مطالعه، بدهکاران ورشکستگی کانادایی به طور متوسط ​​۵۴۰۸۴ دلار بدهی بدون وثیقه در سال ۲۰۲۳ بدهکار بوده اند که ۹.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و بالاترین سطح از زمان شروع تحقیقات شرکت در سال ۲۰۱۱ است.

در این مطالعه، هویز میکالوس از متوسط ​​بدهکار ورشکستگی کانادایی به عنوان "Joe Debtor" یاد می کند.

کسانی که با مشخصات «"Joe Debtor."» مطابقت دارند، معمولاً ۴۳ سال سن دارند، به طور مساوی بین زن و مرد تقسیم می شوند و نیمی از آنها تنها زندگی می کنند.

این مطالعه به کارت اعتباری و بدهی املاک و مستغلات به عنوان دلایل اصلی مشکل برای کانادایی ها اشاره می کند.

کانادایی‌ها در حال افزایش هزینه‌های کارت اعتباری خود هستند، به طوری که ۹۱ درصد از بدهکاران ورشکسته، مانده‌های معوق کارت اعتباری خود را به طور متوسط ​​نزدیک به ۱۸۰۰۰ دلار ارسال می‌کنند.

در این گزارش آمده است: "ما شاهد هستیم در سال ۲۰۲۳، بدهی کارت اعتباری دوباره به یک بدهی مشکل اصلی تبدیل شد." نرخ بهره بالای کانادا نیز بر بدهی صاحبان خانه تأثیر می گذارد.

این گزارش نشان داد که صاحبان خانه های ورشکسته 473575 دلار وام مسکن دارند که ۱۹/۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

این افراد همچنین دو برابر بیشتر از افراد بدون مسکن، بدهی های بدون وثیقه (نزدیک به 77789 دلار) انباشته کردند.

با این حال، از آنجایی که انتظار می رود نرخ بهره در بهار امسال کاهش یابد، صاحبان خانه های کانادایی در سال ۲۰۲۴ کمی نفس راحت می کشند.

بدهی مالیاتی نیز تأثیر قابل توجهی بر کانادایی ها دارد. تقریباً نیمی (۴۶٪) از بدهکاران ورشکسته بدهکار مالیات هستند و در مقایسه با سال ۲۰۲۲، میزان مالیات بدهی در سال ۲۰۲۳ به میزان ۲۳٪ افزایش یافت و به 20473 دلار رسید.

بدهی فقط مشکل نسل قدیمی نیست. این مطالعه خاطرنشان کرد که بدهی جوانان در کانادا در حال افزایش است، زیرا انتظار می‌رود بدهی کارت اعتباری در بین جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله تا ۳۴/۵ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

موجودی کارت اعتباری در همه گروه‌های سنی در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و کانادایی‌های مسن بالاترین موجودی را داشتند.

او گفت: «در یک محیط رو به افزایش هزینه، مانده بدهی کارت اعتباری در حال افزایش است زیرا خانوارها از کارت های اعتباری برای تامین هزینه های خود استفاده می کنند و صاحبان خانه های بدهکار از کارت های اعتباری برای پرداخت وام مسکن خود استفاده می کنند.

کانادایی های شاغل نیز با بدهی خود دست و پنجه نرم می کنند. مطالعات نشان داده است که بیش از ۸۲ درصد از بدهکاران ورشکسته در کانادا در زمان اعلام ورشکستگی هنوز کار می کردند.

بدهی خانوار کانادا
این گزارش تاکید می کند که متوسط ​​درآمد کانادایی های بدهکار نیز تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۸/۶ درصد افزایش یافت، در حالی که درآمد خانوار آنها نیز با ۱۲/۸ درصد افزایش به 3618 دلار رسید.

هویز میچاهالوس گفت: با این حال، این بدان معنا نیست که Joe Debtor به میزان ۸/۶ درصد افزایش حقوق دریافت کرده است.

این گزارش امید کمی به آینده کانادایی های بدهکار دارد. این گزارش بیان می کند که تا زمانی که هزینه زندگی و نرخ بهره بالا باشد، ورشکستگی در سراسر کانادا همچنان افزایش خواهد یافت.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز