رویترز: نخست وزیر قطر در سفر به قندهار با رهبر طالبان جلسه محرمانه داشته است

Submitted on چ., 05/31/2023 - 06:19

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته است که شیخ عبدالرحمان الثانی در دیدار اخیر خود با هبت‌الله آخندزاده در قندهار٬ در خصوص حل تنش‌های موجود میان طالبان و جامعه جهانی به‌صورت محرمانه گفتگو کرده است. 

بر اساس اظهارات این منبع آگاه٬ لغو ممنوعیت‌های اتخاذ شده از سوی گروه طالبان علیه زنان و دختران افغانستانی٬ بویژه ممنوعیت تحصیل و کار٬ یکی دیگر از موضوعات مهمی است شیخ عبدالرحمان الثانی و هبت‌الله آخندزاده در مورد آن بحث کرده‌اند.

منبع اخیر همچنین تصریح کرده است که گفتگوی محرمانه نخست‌وزیر قطر با رهبر گروه طالبان و همچنین موضوعات مطرح شده میان دو طرف٬ در هماهنگی با دولت جو بایدن٬ ر‌‌ئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا انجام شده است. 

در حالی که مردم افغانستان پس از روی کار آمدن دوباره طالبان با یک بحران انسانی و اقتصادی بی‌سابقه روبرو هستند٬ منبع رویترز گفته است که نخست‌وزیر قطر و رهبر گروه طالبان در خصوص کمک‌های بشردوستانه و رفع بحران انسانی در این کشور نیز گفتگو کرده‌اند. 

ادامه تلاش‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم در افغانستان٬ بویژه مبارزه با گروه داعش از دیگر موضوعاتی است که شیخ عبدالرحمان الثانی و رهبر گروه اسلامگرای طالبان در مورد آن در قندهار تبادل نظر کرده‌اند.  

قطر که روابط نزدیکی با سران طالبان دارد همواره جامعه جهانی را برای به رسمیت شناختن حکومت گروه طالبان تحت فشار قرار داده است. مقامات قطر می‌گویند که انزوای حکومت گروه طالبان می‌تواند وضعیت امنیتی منطقه را بدتر کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز