رکورد جدید پایین‌ترین نرخ برابری ریال ایران در مقابل دلار و یورو

Submitted on ی., 12/11/2022 - 09:24

مشاهدات از بازار غیررسمی حاکی از آن است که  نرخ فروش دلار امروز وارد کانال ۳۷ هزار تومان شده است. این در حالی ست که از ابتدای سال جاری تا آغاز اعتراضات مردمی و واکنش جمهوری اسلامی در سرکوب اعتراضات، نرخ دلار در بازار آزاد ایران به طور متوسط کمی بیشتر از ۳۰ هزار تومان بود. افت نرخ برابری ریال ایران در مقابل دلار آمریکا با ثبت رکورد جدید قیمتی در معاملات روز یکشنبه به بیش از ۴۰ درصد در سال جاری رسید.

هر دلار آمریکا امروز در بازار آزاد تهران تا ۳۷ هزار و ۳۷۰ تومان فروش رفت که نرخی بی‌سابقه محسوب می‌شود. هر یورو نیز با رکورد تاریخی جدیدی برای این ارز تا ۳۹ هزار و ۴۱۵ تومان در بازار تهران فروش رفت. 

به گزارش ایسنا، با توجه به اختلاف قیمت تقریبا ۱۵۰۰ تومانی نرخ دلار در صرافی‌ها و بازار آزاد همچنان تقاضا برای خرید و فروش ۲۰۰۰ دلار سهمیه‌ای وجود دارد و دلالان برای اجاره کارت ملی بدین منظور ارقام ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان را اعلام می‌کنند.

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، روز جمعه درباره راهکارهای بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز، با اشاره به اینکه "تمام تلاشمان را برای مدیریت بازار ارز انجام می‌دهیم" گفته بود: "برای افرادی که از نوسانات نرخ ارز نگران هستند، ابزار گواهی ارزی در شعب بانک ملی عرضه شده است و این افراد می توانند دارایی خود را پوشش ریسک دهند."

گفتنی ست پیشتر، رئیس کل بانک مرکزی ایران، وضعیت مطلوبی در تامین منابع ارزی در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده بود. علی صالح‌آبادی، نهم آذرماه، در حاشیه جلسه هیئت دولت، با اشاره به اینکه منابع ارزی کشور رو به بهبود است، گفته بود:

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز