RBC بدترین سناریو را برای کاهش قیمت مسکن در کانادا تا سال ۲۰۲۷ پیش بینی می کند

Submitted on پ., 06/16/2022 - 20:28

به عنوان یکی از بزرگترین بانک های کانادا، آخرین گزارش پیش بینی اقتصادی RBC نسبت به روندهای اقتصادی آینده کانادا خوش بینانه است، اما بخش مربوط به بازار املاک و مستغلات یک سناریوی تیره و تار است. کاهش قیمت ها به ۳۰ درصد خواهد رسید.

این امر قیمت های بازار املاک به سال ۲۰۲۰ برمی گرداند.

پیش‌بینی‌های مؤسسات مالی معمولاً شامل ۳ سناریو است: حالت پایه، که اگر اوضاع خوب پیش برود چه اتفاقی می‌افتد، و پیش‌بینی برای آینده چیست؟ بالا یا پایین، دومین سناریوست و سومین سناریو شامل بهترین و بدترین سناریو می باشد. پیش‌بینی بانک RBC برای بازار مسکن کانادا چیست؟

چشم انداز RBC برای املاک و مستغلات کانادا به سمت نزول متمایل است. RBC پیش‌بینی می‌کند که قیمت مسکن در حالت پایه کاهش می‌یابد، اما دوباره بازگشت دارد.

پیش‌بینی می‌شود تا ماه آپریل ۲۰۲۳ پیش‌بینی املاک و مستغلات مبتنی بر معیار CREA-based composite residential سالانه ۳.۶ درصد کاهش یابد. به دنبال آن نرخ رشد سالانه ۴/۳ درصد طی ۴ سال آینده خواهد بود. قیمت مسکن در پنج سال منتهی به ماه آپریل ۲۰۲۷ به میزان ۱۴/۱ درصد افزایش خواهد یافت. بر اساس معیار پایه، قیمت مسکن در کانادا قبل از ادامه افزایش با رشد بلندمدت، فقط اندکی تغییر می یابد.
گرام هپورث، مدیر ارشد ریسک RBC، در پرسش و پاسخ تحلیلگر در روز گردآوری این ارقام گفت: «در حالی که ما همچنان بدترین سناریو را فرض می کنیم هنوز اقتصاد روند روند رو به رشد دارد.

«بدترین سناریو» برای املاک و مستغلات کانادا، کاهش۳۰ درصدی قیمت است. سناریوی نزولی برای RBC یک انقباض شدید و اصلاح طولانی مدت و بازگشت به حال نرمال مشابه دهه ۱۹۹۰ را نشان می دهد.

پیرو این روند، قیمت مسکن معیار ۳۰ درصد در دوره ۱۲ ماهه تا آپریل ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت. نرخ رشد مرکب سالانه برای ۴ سال آینده به طور متوسط ​​۴/۲٪ خواهد بود. قیمت ها در دوره پنج ساله منتهی به آپریل سال ۲۰۲۷ به میزان ۱۵/۸ درصد کاهش می یابد.

با نگاهی به قیمت های خاص خانه، قیمت خانه مسکونی معیار کانادا تا ماه آپریل ۲۰۲۳ به 617700 دلار (کاهش 264700 دلار) و تا ماه آپریل 2027 به 728200 دلار (کاهش 154200 دلار) می رسد.

هیچ بهبودی برای بیش از ۵ سال امکان پذیر نیست. این پیش بینی وحشتناک به نظر می رسد، اما در واقع ممکن است. پس از سقوط بازار مسکن در دهه ۱۹۹۰، قیمت مسکن در حدود ۲۰ سال دوباره به صورت واقعی افزایش نیافت. در این دوره، کانادا به یکی از بهترین اقتصادهای جهان تبدیل شد. سرمایه به دنبال رشد کارآمدتر، افزایش ثروت ملی به روشی عادلانه تر است.

"بهترین سناریوی موردی" مسکن الگوی بازگشت مجدد به ۵ ساله گذشته می باشد.

سناریوی صعودی RBC پیش بینی می کند قیمت ها بالا می روند و افزایش نرخ بهره تأثیر بسزایی در قیمت خانه نخواهد داشت.

به دنبال این پیش بینی، انتظار می رود قیمت مسکن در ماه آپریل ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۱۰/۹ درصد افزایش یابد. در طی ۴ سال آینده، CAGR به طور متوسط ۹/۵٪ بود. این اعداد ممکن است کوچک به نظر برسند، اما قیمت مسکن در ۵ سال ۶۱/۷ درصد افزایش یافته است. این مشابه عملکرد ۵ سال گذشته است، فقط توزیع متفاوت است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در این مورد، قیمت معیار خانه در ماه آپریل ۲۰۲۳، 978600 دلار خواهد بود (افزایش 96200 دلار). متوسط ​​قیمت خانه در کانادا تا آپریل سال ۲۰۲۷ به 1406900 دلار خواهد رسید (افزایش 524469 دلار).

تا آن زمان، میانگین قیمت خانه در سراسر کانادا برابر با قیمت امروز در ونکوور خواهد بود.

توجه به این نکته مهم است که بانک RBC در مورد تأثیر افزایش قیمت مسکن بر اقتصاد صریح صحبت کرده است. این بانک بارها سناریوهای نزولی قابل توجهی را پیشنهاد کرده است. چیزی که این بار متفاوت است این است که بانک ها روی ریسک های نزولی و بدترین سناریو بیشتر تکیه کرده است.
بر اساس این پیش بینی می توان دریافت که آپریل ۲۰۲۳ ناهنجار قیمت مسکن خواهد بود، بازار مسکن هر طور که در نهایت پیش برود، اساساً می توان حوزه ی این ناهنجاری را تعیین کرد. این ناهنجاری در آپریل ۲۰۲۳ اتفاق می افتد و پس از آن اصلاح می شود و رو به رشد می رود.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز