قوۀ قضائیه ایران جوانان و زنان معترض و حامیان آنان را مجرم و محارب خواند

Submitted on Mon, 09/26/2022 - 09:03

در همین نشست رئیس دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام احمد مرتضوی‌مقدم، معترضان را محارب خواند و رئیس کل دادگستری، علی القاصی، نیز گفت که شعب ویژه‌ای در دادگستری استان تهران برای رسیدگی سریع به پرونده های معترضان تشکیل شده است.

با این حال محسنی اژه‌ای در سخنان خود گفت همگان مجرمند : چه آنان که در اعتراض های خیابانی شرکت کردند و چه کسانی که از معترضان حمایت کردند. او گفت : "با اغتشاشگران... و کسانی که با دشمن کینه‌توز همصدا و همدست شدند و جوانان را تحریک کرده و به خیابان آوردند...برخورد سختی می‌شود." اژه‌ای سپس تهدید کرد : "کسانی که این گونه وارد میدان می‌شوند ...بدانند که به زودی با همه آنها که به خیابان آمدند ...و کسانی که از اینها پشتیبانی کردند در نهایت اقتدار و قاطعیت برخورد خواهد شد."

محسنی اژه ای "چهره‌های مشهور" هنری و ورزشی را به "تحریک جوانان و اغتشاش آفرینی" متهم کرد و افزود : "همه آنها بدانند که [تاوان] خسارت‌های مادی و  معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پس بدهند." وی تهدید کرد که این افراد به کمک "نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ...شناسایی خواهند شد و به سزای اعمال‌شان خواهند رسید."

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز