قبل از فرا رسیدن سال جدید میلادی خانه را ارزان بخرید!

Submitted on پ., 11/16/2023 - 20:20

بازار املاک و مستغلات کانادا وارد دوره خواب زمستانی می شود، کارشناسان می گویند خریداران می توانند قبل ازسال جدید میلاد خانه را ارزان بخرند.

بر اساس داده‌هایی که روز چهارشنبه توسط CREA، انجمن املاک و مستغلات کانادا منتشر شد، بازار املاک و مستغلات کانادا با فروش کمتر، فهرست‌های جدید کمتر و عمدتاً قیمت‌های فروش ثابت در ماه اکتبر به خواب زمستانی رفته است.

آمارها نشان می دهد که ۳۳۰۲۱ ​​خانه در ماه اکتبر در کانادا فروخته شد که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۰/۹ درصد افزایش داشت اما نسبت به ماه سپتامبر ۵/۶ درصد کاهش داشت.

میانگین ملی قیمت مسکن اساساً نسبت به ماه سپتامبر بدون تغییر بوده و نسبت به سال قبل با ۱/۸ درصد افزایش به 656625 دلار رسیده است.

CREA گفت به نظر می رسد که خریداران و فروشندگان در حال حاضر در حاشیه هستند. این همچنین باعث شد تعداد خانه‌های نوساز در بازار ۲/۳ درصد نسبت به ماه سپتامبر کاهش یابد، که برای اولین بار از ماه مارچ امسال این تعداد کاهش یافته است. این بدان معناست که برخی از فروشندگان ممکن است در حاشیه باقی بمانند و برنامه ی خود را برای فروش خانه های خود تا بهار آینده متوقف کنند.

داده‌های CREA نشان می‌دهد که برخی از مناطق انتاریو (ویندزور-اسکس و منطقه لندن) شاهد کاهش قیمت مسکن هستند، در حالی که برخی از مناطق بریتیش کلمبیا کاهش قیمت‌ها را تجربه می‌کنند.

بازار بیشتر به سمت خریداران متمایل می شود زیرا نسبت ملی فروش به فهرست های جدید به ۴۹/۵٪ کاهش یافته است، که پایین ترین سطح در مقایسه با میانگین بلندمدت برای متریک ۵۵/۱٪.در ۱۰ سال گذشته است،

ریشی سوندی، اقتصاددان در بانک تی دی، گفت که وضعیت فعلی «برای خریداران خانه در بریتیش کلمبیا و انتاریو بسیار مطلوب است» و نشانه‌هایی وجود دارد که قیمت‌ها در این دو بازار در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد و میانگین ملی را پایین می‌آورد.

سوندی گفت که نسبت فروش به فهرست جدید در هر دو استان ونکوور و انتاریو در حال حاضر در سطح پایینی است و آن را به بازار خریدار تبدیل می کند. نسبت فروش به فهرست های جدید در انتاریو به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسیده است.

وی همچنین یادآور شد: نرخ سود بالا همچنان بر فروش مسکن فشار وارد می کند، اما اگر بانک مرکزی شروع به کاهش نرخ سود کند، بازار گرم می شود و تغییر می کند.

CREA گفت که کاهش رشد عمدتا ناشی از فعالیت فروش در بزرگترین شهرهای کانادا بوده است، به طوری که فروش در ونکوور ۱۰ درصد، ویکتوریا ۱۳ درصد، کلگری ۹ درصد، اتاوا ۱۱ درصد و تورنتو ۱۰ درصد کاهش یافته است. .

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، از منظر قیمت مسکن، پس از تعدیل فصلی، قیمت مسکن ملی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/۸ درصد افزایش یافت و به جز نیوفاندلند و لابرادور که ۱ درصد کاهش داشتند، قیمت مسکن در سایر مناطق بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود. در میان آنها، بیشترین افزایش در سه استان آتلانتیک بود: نیوبرانزویک (۱۲/۴٪)، نوا اسکوشیا (۸/۲٪) و جزیره پرنس ادوارد (۶/۳٪).

در سرتاسر شهرهای بزرگ، بازار املاک و مستغلات کلگری همچنان داغ است زیرا اقتصاد نسبتاً قوی این منطقه مردم را از سراسر کشور جذب می کند و تقاضای مسکن را تحریک می کند.

قیمت شاخص در کلگری در سال گذشته ۹/۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در تاریخ رسید. با این حال، رابرت کاوچیچ، اقتصاددان بانک BMO، گفت که علیرغم رشد بی سابقه قیمت در اینجا، قیمت خانه های یک خانواده هنوز تنها نصف تورنتو است، به همین دلیل است که مردم همچنان به کلگری مهاجرت می کنند.

آتلانتیک کانادا نیز به دلیل مقرون به صرفه بودن نسبتاً بهتر شاهد هجوم بی سابقه ای از مردم بوده است که باعث افزایش بیشتر قیمت خانه های محلی شده است.

بیشتر منطقه با قیمت‌ها در اوج چرخه یا نزدیک به آن در قلمرو بازار فروشنده باقی می‌ماند. در مقایسه با سال گذشته، قیمت های معیار در مونکتون ۱۲ درصد و در هالیفاکس بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز