پس از رگبار شبانه، روسیه در روشنایی روز، پایتخت اوکراین را مورد حمله موشکی قرار داد

Submitted on Mon, 05/29/2023 - 13:16

کیف، پایتخت اوکراین پس از پشت‌سر گذشتاندن شبی ناآرام، امروز را نیز با حمله و انفجار آغاز کرد. این حمله روسیه که برخلاف گذشته، اینبار در جریان روز به‌راه انداخته شد، پایتخت اوکراین را زیر هدف قرار گرفته بود.

سرهی پاپکو، رئیس اداره نظامی شهر کیف در مورد این حمله روسیه گفت که « دشمن، تاکتیک خود را تغییر داده و پس از حملات طولانی‌مدت و شبانه، این حمله، شهری صلح‌جو را در جریان روز هدف قرار داد که بیشتر باشندگان آن درحال کار و یا بیرون از خانه بودند.»

ارتش اوکراین ادعا می‌کند که در جریان حملات روسیه از شب گذشته بدین‌سو، ۲۹ تا از ۳۵ پهپاد روسی را نابود کرده‌اند. 

در کنار این، گفته شده که ۳۷ تا از ۴۰ موشکی که امروز به سوی کیف شلیک شده بود نیز توسط ارتش اوکراین، پیش از اصابت به هدف، ازبین برده شدند.

فرمانده کل قوای نیروهای مسلح اوکراین نیز گفته که ۳۷ موشک کروز، ده‌ها پهپاد شاهد و یک پهپاد شناسایی توسط ارتش اوکراین نابود شدند.

روسی شب قبل نیز بر یک پایگاه نظامی اوکراین در یکی از شهرهای غربی این کشور حمله کرده بود که به گفته وزارت دفاع روسیه، در این حمله «تمامی اهداف» نابود شدند.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند از زمان آغاز حمله روسیه بر اوکراین، حمله پهپادی یک‌شنبه شب ۲۸ مه روسیه بر کیف، «بزرگترین حمله روسیه» بر پایتخت اوکراین بوده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز