پربازدیدترین اخبار سیاسی هفتم خرداد ایسنا

Submitted on چ., 05/27/2020 - 13:26

گزارش کامل ایسنا از مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم

به گزارش ایسنا، خبرهای مربوط به برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم با حضور سران قوا درصدر اخبار پر بازدید امروز قرار گرفتند که گزارش کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

محمد عزیزی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بازداشت شد

بازداشت یکی از دو نماینده مجلس دهم شورای اسلامی دخیل در پرونده فساد خودرویی که به حبس محکوم شده‌اند نیز از خبرها پر مخاطب بود.

در این رابطه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ۳۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری گفت: محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری، فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری و حسن هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

باید ریشه فرار دختران زیر ۱۶ سال بررسی شود

تاکیدات یک وکیل دادگستری مبنی بر لزوم بررسی ریشه فرار دختران زیر ۱۶ سال هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

علی نجفی توانا با اشاره به ماجرای قتل رومینا اشرفی که توسط پدرش در خواب با داس سربریده شد، گفت: باید ریشه فرار دختران زیر ۱۶ سال که در این حادثه هم رخ داده است بررسی شود تا با اطلاعات حاصله مسئولین بتوانند آن را مدیریت کنند.

وی افزود: قتل های خانوادگی و جنایاتی که در آنها افراد همدیگر را می شناسند، ریشه درسوءتفاهمات و اختلافات گسترده و همچنین  ناتوانی افراد برای مدیریت بحران دارد، خشونت از «کلامی» شروع می شود و  در نهایت به جنایت منتهی می شود.

خبرهای دیگر مرتبط با این موضوع را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

لایحه "صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت" خارج از نوبت رسیدگی شود

واکنش دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به ماجرای «رومینا»

واکنش رییس جمهور به خشونت خانگی در تالش

مهم‌ترین اثر راهبردی رسیدن ‎نفتکش‌های ایرانی به ‎ونزوئلا از نگاه سفیر کشورمان در «کاراکاس»

خبر بعدی، اظهارات سفیر ایران در ونزوئلا، درباره رسیدن ‎نفتکش‌های ایرانی به ‎ونزوئلا بود.

حجت الله سلطانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مطیع کردن دولت متجاوز و سرکش آمریکا نسبت به مسئولیت هایش در قبال قواعد و معاهدات بین المللی مهم ترین اثر راهبردی رسیدن ‎نفتکش ها به ‎ونزوئلا بشمار می رود.

خبر های دیگر در این زمینه را نیز می توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

ورود نفت‌کش ایران به آب‌های ونزوئلا حکایت از افول هژمونی آمریکا دارد

تجارت ایران و یک کشور دولت، اصلا به آمریکایی ها ارتباطی ندارد

تحلیل‌گر ونزوئلایی از «اراده و شجاعت سیاسی ایران» قدردانی کرد

تهدیدات آمریکا درباره ممانعت از تبادلات تجاری و نفتی ایران-ونزوئلا تبلیغاتی است

پیشنهادات یک حقوقدان به منتخبین مجلس یازدهم در امر قانونگذاری

پیشنهادات یک حقوقدان به منتخبین مجلس یازدهم در امر قانونگذاری هم از دیگر خبرهای پر مخاطب امروز بود.

نبی الله احمدلو تنقیح قوانین، نظارت، اصلاح قانون تجارت، انتخابات و... را از جمله مسایلی دانست که نمایندگان منتخب دور یازدهم مجلس شورای اسلامی باید در امر قانونگذاری به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه "اولین مورد انباشت قوانین در کشور است که نیاز به تنقیح قوانین دارد"، اظهار کرد: تنقیح قوانین بسیاری ضروری و لازم است چون در رابطه با قوانین در موضوعات مختلف مانند تجارت، گمرک، دادگستری و... انباشت قوانین داریم که به جای پیشرفت، پسرفت هم داشته‌اند، بنابراین تنقیح قوانین کاری ضروری است که باید انجام گیرد.

تشکیل «فراکسیون دیپلماسی» فتح بابی برای تعامل دلسوزانه و مسئولانه در دوره جدید است

همچنین سخنگوی وزارت خارجه  ضمن استقبال از دیپلماسی پارلمانی، خبر تشکیل «فراکسیون دیپلماسی» را فتح بابی برای تعامل دلسوزانه و مسئولانه در دوره جدید عنوان کرد.

سید عباس موسوی در اولین روز شروع به کار مجلس یازدهم در توییتی نوشت: مجلس دانا و توانا پشتوانه دیپلماسی است. پشت گرمی ما به ارتباط دو سویه با این نهاد مردم سالارِ در راس امور است. وزارت امور خارجه در روز شروع مجلس یازدهم ضمن استقبال از دیپلماسی پارلمانی، خبر تشکیل «فراکسیون دیپلماسی» را فتح بابی برای تعامل دلسوزانه و مسئولانه در دوره جدید می‌داند.

سعی کردیم بدون هیاهو و سیاسی کاری مطالبات به‌حق مردم را پیگیری کنیم

محمدرضا عارف در آخرین جلسه مجمع نمایندگان استان تهران که در محل استانداری تهران با تاکید بر اینکه در مجلس دهم سعی کردیم بدون هیاهو و سیاسی کاری مطالبات به حق مردم را پیگیری کنیم ،گفت: علی رغم اینکه به نظر می‌رسید صدا و سیما تمایلی برای به تصویر کشیدن اقدامات انجام شده از سوی مجمع نمایندگان تهران ندارد، اما مردم خود بهترین و منصف ترین داور برای سنجش اقدامات انجام شده هستند.امیدوارم مسیری که از سوی مجمع نمایندگان تهران در ۴ سال گذشته آغاز شده است ادامه پیدا کند.

این اظهارات عارف هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز