پنج شهر کانادا در بین ۱۰۰ شهر برتر جهان در سال ۲۰۲۳ جای گرفتند

Submitted on Mon, 11/14/2022 - 18:51

پنج شهر کانادا در بین ۱۰۰ شهر برتر جهان در سال ۲۰۲۳ جای گرفتند/ تورنتو بیست و چهارم، مونترال پنجاه و ششم

جدیدترین گزارش منتشر شده از شهرهای برتر جهان در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ۵ شهر کانادا در بین ۱۰۰ شهر برتر جهان معرفی شده در این فهرست جای گرفته‌اند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بر اساس این گزارش که توسط Resonance Consultancy، منتشر شده، این فهرست مجموعه‌ای از شهرها با جمعیت بیش از یک میلیون نفر با مزایای خاصی هستند. و شهرهای تورنتو، مونترال، کلگری، ونکوور و اتاوا در بین آن‌ها قرار گرفته‌اند.

به گفته مجریان تهیه این لیست، این رتبه‌بندی بر اساس تجزیه و تحلیل طیف گسترده‌ای از عوامل موثر در اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری و گردشگری انجام شده است.

تنوع اقلیم، امکانات تحصیلی و تعداد دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ از جمله مزایای بررسی شده در تهیه این فهرست بوده است. و بر همین اساس تورنتو در رتبه بیست و چهارم آن قرار گرفته است.

واقعیت این است که در تورنتو شما می‌توانید در یک روز تمام زیبایی‌های دنیا را ببینید. در این شهر شما حتی می‌توانید غذای افغانی یا سودانی را پیدا کنید.

مونترال، دومین شهر بزرگ کانادا، نیز با توجه به امتیازات فرهنگی، برابری درآمد، اشتغال‌زایی و مراکز علمی معتبر مانند دانشگاه مک گیل در رتبه پنجاه و ششم فهرست ۱۰۰ شهر برتر جهان قرار گرفته است.

کلگری یکی دیگر از شهرهای کانادا در این فهرست است که بدلیل دارا بودن جمعیت جوان، دسترسی به امکانات تحصیلی مناسب، برابری درآمد و کیفیت زندگی در رتبه شصت و پنجم آن قرار گرفته است.

ونکوور نیز بدلیل امتیازاتی مانند در بر داشتن دانشگاه معتبر بین المللی، ایمنی و توپوگرافی منحصربه‌فرد در رتبه شصت و نهم این رده بندی قرار گرفته است.

اتاوا، پایتخت کانادا، نیز در رتبه نود و ششم این فهرست قرار گرفته است.

در این فهرست، کی اف، پایتخت اوکراین بدلیل رویدادهای ناشی از جنگ با روسیه به‌عنوان نماد «شجاعت و انعطاف‌پذیری» بطور نمادین بهترین شهر افتخاری جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است.

همچنین لندن به دلیل محبوبیت در بین گردشگران و سرمایه گذاران، افزایش ساخت املاک لوکس، سکونت شهروندان خاص و توسعه اقتصادی، موفق به کسب رتبه نخست این رده بندی شد.

پس از لندن، شهرهای پاریس، نیویورک، توکیو، دبی، بارسلون، رم، مادرید، سنگاپور و آمستردام  در ردیف ۱۰ شهر نخست این رده بندی قرار دارند.

برای مشاهده فهرست کامل این رده بندی و علل برگزیدن شهرهای معرفی شده در آن اینجا را کلیک کنید.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز