افزایش قیمت برنامه های شبکه نتفلیکس کانادا

Submitted on ش., 12/01/2018 - 19:29

افزایش قیمت برنامه های شبکه نتفلیکس کانادا
نتفلیکس کانادا، شرکت پشتیبان سریال هایی چون Narcos ،House of Cards و The Crown اظهار داشته که در نظر دارد هزینه برنامه های تلویزیونی basic ،standard و premium خود را در راستای رقابت با شبکه های آنلاین سراسر کشور، افزایش داده و قیمت های جدیدی تنظیم نماید.

برنامه های standard آن (که امکان تماشای برنامه در دو صفحه نمایش مجزا را فراهم می کنند) با افزایش قیمت 3 دلاری به 13.99 دلار، و برنامه های premium (با امکان نمایش در چهار صفحه نمایش) به 16.99 دلار در ماه افزایش یافته و برنامه های basic آن با افزایش قیمتی 1 دلاری به 9.99 دلار در ماه خواهند رسید که تنها در یک صفحه نمایش قابل مشاهده بوده و ویدئوهای 4k آن از کیفیت بالایی برخوردار نخواهند بود.

این شرکت طی بیانیه ای به Global News از سرگرمی های بیشتر و منحصر به فردتر خود در ادامه این راه خبر داده و اظهار داشت که قیمت های جدید بلافاصله برای مشترکین جدید اعمال گشته، در حالی که مشترکین حاضر طی ایمیلی، پیش از مشاهده تغییرات موجود بر روی حساب خود، از آن مطلع خواهند گشت.

این شرکت آخرین بار یک سال و نیم پیش هزینه برنامه های تلویزیونی خود را افزایش داد.

نتفلیکس یکی از چندین شرکتی است که سعی در به دست گیری بازار نمایش آنلاین دارد. در اوایل ماه جاری، Bell Media شبکه نمایش آنلاین جدیدی در دسترس کاربران خود قرار داد که شامل سریال های HBO بود. در سال 2019، شبکه Disney نیز شبکه آنلاین خود به نام +Disney را راه اندازی خواهد کرد.

با این حال شرکت هایی نظیر Hulu ،Amazon Prime و HBO TV پیشتر بازار نمایش آنلاین را دگرگون ساخته اند.

برترین خطوط هوایی سال ۲۰۱۹
امسال نشریه فوربس، خطوط هوایی سنگاپور را به‌عنوان برترین شرکت برای انجام مسافرت‌های هوایی انتخاب نموده است. این شرکت به دلیل خدمات عالی با قیمت مناسب توانسته است این جایگاه را برای چندمین بار به‌دست آورد.

بر اساس گزارش فوربس شرکت سنگاپور ایرلاینز توانسته است مقام برترین خط هوایی در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند. این شرکت در چندین رده‌بندی دیگر هم به عنوان بهترین خط هوایی درسال ۲۰۱۸ انتخاب شده بود.

شرکت سنگاپور ایرلاینز در سال ۱۹۴۷ توسط شرکت مالایَن ایرویز تأسیس شد. قطب این شرکت هواپیمایی، فرودگاه چانگی سنگاپور است. این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم سنگاپور است، طی پنج سال اخیر بیش از ۸۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است. این شرکت هم اکنون جزو پنچ شرکت بزرگ هوایی جهان محسوب می‌شود.

پیش‌تر در رده‌بندی «اسکای ترکس»، شرکت هوایی سنگاپور بهترین خط جهان در سال ۲۰۱۸ شده بود. یکی از نکاتی که سبب می‌شود این شرکت در فهرست‌های بهترین خطوط هوایی همیشه جایگاه اول را داشته باشد ترکیبی از امکانات رفاهی مناسب در پرواز، ایمنی و نظم، محیط بسیار آرامش‌بخش کابین، مهماندارانی با لباس‌های زیبای شرق آسیا در کنار غذاهای لذیذ با طعم شرقی است. از سوی دیگر معمولاً صندلی‌های این شرکت فضای بیشتری را در کلاس‌های اکونومی برای مسافران خود در نظر می‌گیرد حال آنکه در پروازهای اروپایی تا جایی که امکان دارد فضای سرنشینان را کاهش می‌دهند و از غذای پرواز کم می‌کنند. در رده بندی‌های اخیر، هیچ شرکت اروپایی در ده رتبه نخست جای نگرفته است. البته در سال ۲۰۱۸ و در رتبه بندی اسکای ترکس شرکت آلمانی لوفت‌هانزا تنها شرکت از اروپا و آمریکا بودکه توانست در میان ۱۰ شرکت برتر هوایی جهان جای گیرد؛ اما در فهرستی که فوربس منتشر کرده دیگر نامی از این شرکت آلمانی که در اروپا بهترین خدمات را عرضه می‌کند نیست.


منبع عکس: rferl

در مکان دوم بهترین خط هوایی سال ۲۰۱۹ شرکت ایر نیوزلند قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ هم این شرکت که چندان بزرگ نیست توانسته بود مقام بهترین خط هوایی جهان را کسب کند. با اینکه ناوگان ایر نیوزیلند تنها ۵۶ هواپیما دارد که از بسیاری از خطوط هوایی معروف در جهان کم‌تر است اما کارایی بالا، این شرکت را از برترین خطوط هوایی جهان کرده است. ایرنیوزیلند بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند به حساب می‌آید و فرودگاه آوکلند مقر اصلی این شرکت است.


منبع عکس: rferl

در مکان سوم شرکت کانتاس قرار دارد. شرکت کانتاس که شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیا و بزرگ‌ترین خط هوایی این کشور است در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون پس از خطوط هواپیمایی کی‌ال‌ام و اویانکا، سومین شرکت قدیمی و فعال هواپیمایی جهان به‌شمار می‌رود.

شرکت قطر که در چند سال اخیر در بیشتر رده بندی‌ها جزو ۱۰ شرکت برتر هوایی جهان بوده است هم در مکان چهارم قرار دارد. این شرکت اعلام کرده است قصد دارد حتی در شرایط تحریم آمریکا پروازهای خود به ایران را افزایش دهد.

در مکان پنجم نشریه فوربس، شرکت ویرجین استرالیا قرار دارد. این شرکت تازه تأسیس در سال دو هزار توسط بازرگان بریتانیایی به نام ریچارد برانسون بنا شد. این خط هوایی پس از کانتاس، دومین شرکت هواپیمایی استرالیا است.

شرکت امارات در این رده‌بندی در مکان ششم قرار دارد. شرکت امارات تنها از دو مدل هواپیما در خط هوایی خود استفاده می‌کند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های ایرباس ۳۸۰ جهان که بزرگ‌ترین هواپیمای جهان است را در اختیار دارد. امارات ۱۰۱ فروند ایرباس ۳۸۰ سری ۸۰۰ دارد و بیش از ۷۰ فروند دیگر از این هواپیما هم سفارش داده است. هواپیمایی امارات بزرگترین کاربر بوئینگ ۷۷۷ در جهان است و هم اکنون ۱۵۱ فروند بوئینگ ۷۷۷ را در اختیار دارد.


منبع عکس: rferl

شرکت آل نیپون ژاپن که به نظم شهرت دارد؛ در این رده بندی در مکان هفتم و شرکت ای‌وی‌ایر تایوان در مکان هشتم قرار گرفته است.

شرکت کاتای‌پاسفیک هنگ‌کنگ درمکان نهم قرار دارد. خدمات این شرکت هم لوکس است و هم سعی می‌کند در پروازهای خود حس و حال شرق آسیا را به مسافران منتقل کند.

در مکان دهم هم ژاپن ایرلاین قرار دارد. در رده بندی‌های دو سال اخیر شرکت‌های هوایی اروپایی و آمریکایی درحال خروج از فهرست بهترین‌ها هستند و جای آن‌ها را شرکت‌هایی در شرق و غرب آسیا و اقیانوسیه گرفته‌اند.

اتهام دو ایرانی توسط FBI به جرم اخاذی اینترنتی از دانشگاه کلگری
ماموران FBI روز چهارشنبه دو فرد ایرانی را به جرم مشارکت در حمله سایبری و اخاذی اینترنتی از دانشگاه کلگری در سال 2016، تحت تعقیب قرار دادند. در این حمله سایبری که در ماه می سال 2016 اتفاق افتاد، یک بدافزار تمامی برنامه ها و شبکه اینترنتی دانشگاه کلگری را پنهان و قفل نمود. دانشگاه کلگری در آن زمان پذیرفت مقدار خاصی بیت کوین، وجه دیجیتالی غیرقابل ردیابی، که معادل با 20,000 دلار می شود را برای بازشدن برنامه ها بپردازد.

دانشگاه کلگری تنها یک نمونه از 200 قربانی این حمله سایبری بود، بقیه قربانیان بیشتر شامل سیستم های بیمارستان ها، مراکز دولتی و موسسات عمومی ایالات متحده بودند.

فرامرز شاهی سوندی، 34 ساله، و محمدمهدی شاه منصوری، 27 ساله، هر دو از ایران، به جرم مشارکت در کلاهبرداری، آسیب عمدی به کامپیوترهای محافظت شده، و ارسال پیام برای آسیب به سیستم های کامپیوتری، تحت تعقیب FBI هستند.

نخستین بار در دسامبر 2015، سوندی و منصوری با استفاده از باج افزار “SamSam Ransomware”، اطلاعات سیستم قربانی را به اجبار رمزگذاری کردند و قربانیان برای دریافت کلید رمز مجبور بودند مبلغی بیت کوین به کلاهبرداران بپردازند. طبق اطلاعات رسیده، هکرها بیش از 6 میلیون دلار آمریکا کسب کرده اند، و بیش از 30 میلیون دلار از قربانبان اخاذی کرده اند.

تاکنون بیش از 100 دانشگاه، از جمله دانشگاه کلگری، مورد حمله این بدافزار قرار گرفته اند. از دیگر قربانیان این ویروس نیز می توان به شهرهای آتلانتا، Newark، سن دیه گو، و سازمان حمل و نقل کلرادو اشاره کرد.

همچنین گفته می شود هکرها 6 مرکز مراقب های بهداشتی را مورد حمله قرار دادند.

FBI با اعلام جزئیات کلاهبرداری های این دو نفر، کار را در آینده برای آنان سخت تر کرده است. همچنین FBI از پلیس کلگری و دیگر سازمان های قانونی برای همکاری در این تحقیقات کمال تشکر را دارد.

هکرهای ایرانی دانشگاه کلگری کانادا محکوم به پرداخت 20 هزار دلار شدند
هکرها ی ایرانی (دو مرد ایرانی) به اتهام چندین اقدام به هک از جمله وب سایت دانشگاه بین‌المللی کلگری (University of Calgary) که دو سال پیش انجام شده است از سوی پلیس امریکا (U.S. Federal Bureau of Investigation) به پرداخت 20 هزار دلار جریمه متهم شدند.

به نقل از کلگری سان، این هکرها در ماه می سال 2016 با استفاده از یک باج افزار موجب فلج کردن چندین شبکه و کامپیوتر دانشگاه کلگری شده‌اند.

در همین رابطه دانشگاه کلگری موافقت کرده است که این جریمه با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین پرداخت شود.

بنابر گزارش FBI، دانشگاه کلگری یکی از 200 قربانیان این هکرها بوده است و به این افراد طی سه سال به مراکزی مانند بیمارستانها، شهرداری‌ها و موسسات آمریکا نیز حملات سایبری داشته‌اند.

«فرامرز شاهی ساوندی»، 34 ساله و «محمد مهدی شاه منصوری»، 27 ساله، هر دو ایرانی، فراری و تحت تعقیب FBI هستند.

این دو هکر با استفاده از باج افزار «SamSam» به زیرساخت‌های چندین شهر آمریکا و کانادا در 43 ایالت، از جمله آتلانتا در جورجیا و نیوآرک در نیوجرسی، حمله کرده و در حدود 6 میلیون دلار از آمریکا خارج کرده‌اند.

باج افزار «SamSam» از سال 2015 حملات خود را آغاز کرده و با رمزنگاری کردن کامپیوترهای شهرداری‌ها و بیمارستان‌ها، تا چند ده هزار دلار از سازمان‌های مربوطه طلب کرده است.

مبالغ دریافتی نیز به کیف پول بیت کوین هکرها واریز شده و طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، تا کنون بیش از 7000 تراکنش در این راستا انجام گرفته است.

27 می 2016 اولین حمله هکرها به دانشگاه کلگری
شبکه دانشگاه کلگری نیز در 27 می 2016 اولین بار با استفاده از سرور خصوصی مورد حملات سایبری «شاهی ساوندی» و «منصوری» مورد حمله باج افزار «Sam Sam»قرار گرفته است.

به گفته مسئولین تحقیق این پرونده در همان روز این دو هکر از دانشگاه کلگری برای خارج شدن از سیستم آنها و باز کردن قفل شبکه درخواست واریز مبالغی بیت‌کوین کرده‌اند.

حدود 28 می همان سال، متهمان چندین مورد تماس و ارتباط با دانشگاه کلگری برقرار کرده‌اند.
این افراد در مجموع 100 شبکه دانشگاهی را مورد حملات سایبری قرار داده‌ و ویروسی کرده‌اند.

«لیندا دالگتی»،( Linda Dalgetty)، معاون ارشد دانشگاه کلگری، در این رابطه با انتشار بیانیه‌ای از FBI و تحقیقات دقیق آنها قدردانی کرد.

دیگر قربانیان این هکرها عبارتند از شهرهای آتلانتا، نیوآرک و سان دیگو و اداره کل حمل و نقل کلرادو هستند.

همچنین هکرها 6 بخش مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی را نیز مورد هدف قرار داده‌اند که عبارتند از: مرکز پزشکی پروبیوتیک هالیوود(the Hollywood Presbyterian Medical Center) در لس آنجلس؛ بیمارستان قلب کانزاس(the Kansas Heart Hospital) در ویشیتا؛ آزمایشگاه Corp. of America Holdings در بورلینگتون؛ MedStar Health در کلمبیا؛ بیمارستان ارتوپدی نبراسکا(Nebraska Orthopedic Hospital) در اوماها؛ و Allscripts Healthcare Solutions Inc.، که مقر آن در شیکاگو است.

به گفته «رود رزن اشتاین»،( Rod Rosenstein)، معاون دادستان کل امریکا، که در یک کنفرانس خبری در واشنگتن سخن می‌گفت، این هکرها تمرکز حملات سایبری خود را روی نهادهای دولتی، بیمارستانها و شهرداری‌ها قرار داده‌ بودند چراکه می‌دانستند ضربه زدن به شبکه‌های این مراکز به افراد بی‌گناه زیادی لطمه وارد می‌کند

ورود گوشت مصنوعی به سبد غذایی آمریکایی‌ها
مقامات آمریکا با ورود "گوشت آزمایشگاهی" به غذای مردم این کشور موافقت کردند. این گوشت، از محصولات غذایی است که با استفاده از سلول‌های حیوانی در آزمایشگاه تولید می‌شود. "سازمان غذا و داروی آمریکا"(FDA) پس از نشستی که در ماه اکتبر برگزار شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استفاده از محصولات غذایی کشت سلولی موافق است. از آنجا که هنوز جزئیات فنی این برنامه تایید نشده، سازمان غذا و دارو بر جمع‌آوری و تمایز سلول‌ها و "وزارت کشاورزی آمریکا"، بر تولید و برچسب‌گذاری محصولات نظارت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: این چارچوب قانونی طوری است که هم از تجربه سازمان غذا و دارو در تنظیم فناوری کشت سلولی و بیوسیستم‌های زنده استفاده می‌کند و هم تجربیات وزارت کشاورزی را در محصولات دام و طیور برای مصرف انسانی به کار می‌برد. پیش از این، موضوع استفاده یا عدم استفاده از محصولات کشت سلولی در آمریکا مطرح نشده بود. در واقع، چندین استارتاپ برای تولید گوشت آزمایشگاهی اقدام کرده‌اند اما هزینه تولید به قدری بالاست که هنوز هیچ محصولی برای فروش ارائه نشده است.

شرکت مواد غذایی "جاست"(Just) که در کالیفرنیا قرار دارد، پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تا پایان سال جاری، گوشت آزمایشگاهی را به بازار عرضه کند و در جستجوی یافتن سازمان‌هایی برای همکاری است. شرکت‌های دیگری مانند "ممفیس میتز"(Memphis Meats) و "موسا میت"(Mosa Meat) در هلند نیز پیشتر برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول تلاش کردند. هدف از تولید گوشت مصنوعی، توقف کشتار حیوانات و تولید گازهای گلخانه‌ای و در نهایت، تولید پروتئین کافی برای جمعیت در حال رشد جهان است.

(Jessica Almy)، مدیر سیاست‌گذاری "موسسه غذای خوب"(GFI) در آمریکا گفت: مصرف کنندگان حق دارند مجموعه‌ای از انتخاب‌های سالم و جایگزین در اختیار داشته باشند. گفتنی است که سازمان‌های کشاورزی، مخالفت‌ خود را با این طرح ارائه داده‌اند و باور دارند نمی‌توان این محصول را در واقع، گوشت نامید.

مقامات آمریکا هنوز هیچ بیانیه ای در مورد این موضوع ارائه نداده‌اند.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز