نتایج تحقیقی نشان داد: افزایش دیسمورفی عضلانی در میان پسران و مردان جوان کانادایی

Submitted on چ., 02/08/2023 - 15:07

نتایج یک تحقیق نشان داد: افزایش دیسمورفی عضلانی در میان پسران و مردان جوان کانادایی

نتایج مطالعات محققان کانادایی نشان می‌دهد یک‌چهارم کانادایی‌ها بخصوص پسران و مردان جوان در معرض خطر ابتلا به دیسمورفی عضلانی هستند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این مطالعه که در ۱۷ ژانویه در ژورنال Body Image منتشر شد، نشان می‌دهد که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کانادا باید نسبت به افزایش قابل‌توجه علائم دیسمورفی عضلانی در بین مردان جوان کانادایی هوشیار باشند.

دیسمورفی عضلانی نوعی وسواس در شکل و ظاهر عضلات فرد است که می‌تواند منجر به روان‌پریشی وی شود.

در این بیماری فرد تصور می‌کند که بدنش خیلی کوچک است و یا به‌اندازه کافی عضلانی نیست؛ بنابراین اصرار زیادی بر حجیم سازی عضلاتش دارد.

برخی از علائم این بیماری عبارت‌اند از ورزش اجباری، رژیم غذایی خاص برای ساخت و حفظ عضلات، استفاده از داروها و مواد تقویت‌کننده عضلات و اختلال در زندگی روزمره.

کایل گانسون، استادیار دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه تورنتو و نویسنده اصلی این مطالعه، دراین‌رابطه گفت: این بیماری در زبان محاوره‌ای به‌عنوان بی‌اشتهایی معکوس شناخته می‌شود و فرد بیماری بجای تلاش برای تناسب‌اندام، انگیزه شدیدی برای عضله‌سازی دارد.

این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که در مورد علائم و شیوع دیسمورفی عضلانی (MD) در یک نمونه بزرگ بررسی می‌شود.

در گذشته، بیشتر تحقیقات بر روی بدنسازان یا گروه‌های کوچک‌تر از مردم متمرکز بوده است.

همچنین از نظر منطقه زندگی ساکنان کشورهای آسیای جنوبی یا خاورمیانه علائم بیشتری از ابتلا به  MD  را نسبت سفیدپوستان گزارش کردند.

این مطالعه نشان می‌دهد که درمان MD و سایر اختلالات روانی مرتبط با بدن انسان در مراکز بهداشت و درمان نباید صرفاً از بعد جسمی باشد؛ چون این بیماری‌ها می‌توانند روح فرد تا مرز خودکشی بیازارند.

محققان معتقدند با افزایش اختلالات مواد غذایی در کانادا، علائم مشابه MD و نارضایتی از بدن در حال افزایش است.

MD در بین بیماری‌های اختلالات بدشکلی بدن (BDD) یا نارضایتی از ظاهر طبقه‌بندی می‌شود. MD و BDD تحت طیف اختلال وسواس فکری اجباری (OCD) قرار می‌گیرند.

همچنین نتایج یک نظرسنجی دررابطه‌با سلامت اجتماعی و رفتاری جوانان کانادایی از بیش از ۲۰۰۰ شرکت‌کننده ۱۶ تا ۳۰ سال، از تمام ۱۳ استان و منطقه کانادا نشان داد افرادی که در طول عمر خود از استروئیدها برای ساختن عضلات استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که از مواد تقویت‌کننده عضله استفاده نمی‌کردند، بیشتر با احساسات منفی در مورد اندازه عضلاتشان دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بیماری ‌های روانی در جوامع امروزی

یک تحقیق جدید حول مواد شیمیایی چاق کننده: مواد شیمیایی به تشدید چاقی منجر می‌شوند

کارهایی که باید از ۳۰ سالگی به بعد در راستای تناسب اندام انجام دهیم

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز