نتانیاهو به رهبران حماس و ایران هشدار داد که بهای سنگینی بابت اقدام‌هایشان خواهند پرداخت

Submitted on ی., 08/27/2023 - 09:43

نتانیاهو که این سخنان را در نشست کابینۀ امنیتی این کشور ایراد می‌کرد، گفت : "حماس و دیگر شاخه‌های نظامی حکومت ایران خوب می‌دانند که ما با تمام امکانات و قوای خود با اقدام‌های تروریستی آنها علیه اسرائیل مقابله می‌کنیم... و هر کس بکوشد به ما ضربه بزند و از تروریسم علیه اسرائیل حمایت مالی و لجستیکی کند بهای سنگینی خواهد پرداخت."

نتانیاهو در ادامه افزود که "اسرائیل باید قوای خود را علیه تروریسم و تبهکاری در میان اعراب و تهدیدهای داخلی و خارجی که وسیعاً از سوی حاکمیت ایران و شعب سرطانی آن ساماندهی می‌شوند، بسیج کند." او سپس تأکید کرد که در مقابل این تهدیدها "اسرائیل متحد می‌ماند و به پیروزی می‌رسد."

پس از آن که نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل با حملات هدفدار علیه رهبران گروه حماس موافقت کردند، سازمان‌های فلسطینی نسبت به تشدید تنش ها و خشونت‌ها هشدار دادند. با این حال، یکی از اهداف مهم امنیتی دولت اسرائیل صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی و رئیس شاخۀ نظامی حماس است که عملیات نظامی این گروه را در کرانۀ غربی رود اردن از لبنان هدایت می‌کند و مسئولیت سوءقصدهای اخیر در کرانۀ غربی رود اردن را برعهده گرفته است. صالح العاروری در مصاحبه با شبکه‌های تلویزینی الاقصی و  المیادین (وابسته به حزب‌الله) هشدار داد که پاسخ نظامی این گروه سخت و سنگین خواهد بود، در صورتی که اسرائیل رهبران گروه‌های فلسطینی را به قتل برساند. العاروری تأکید کرد که چنین اقدامی از سوی اسرائیل به جنگی منطقه ای منجر خواهد شد. العاروری نیز گفت که در صورت وقوع چنین سناریویی گروه های فلسطینی پیروز جنگ خواهند بود.    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز