نشست‌ صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی: اصلاح ساختار مالی مقابله با گرمایش زمین در محور بحث‌ها قرار دارد

Submitted on Mon, 04/10/2023 - 09:34

نشست‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ٢٠٢۳، با محوریت موضوعات مختلفی از جمله چالش‌های اقتصادی کلان جهان، آخرین تحولات دیجیتال‌سازی و فناوری خدمات مالی، تحولات اقتصادی جهانی و بحران آب و هوا، از روز دوشنبه ۱٠ آوریل به مدت یک هفته، برگزار می‌شود.

چهار ماه پس از نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد در شرم‌الشیخ مصر (کاپ ٢۷)، نشست‌ بهاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن، فرصتی خواهد بود تا برخی چالش‌ها و انتقاد‌ها در راستای کم‌توجهی به بحران آب و هوایی مورد بررسی قرار گیرند.

به گفته مدیر موسسه توسعه پایدار و روابط بین‌الملل، «انتظار می‌رود که موضوع تغییرات آب و هوایی، همچنین انعطاف‌پذیری در برابر تاثیرات تغییرات آب و هوایی، حفاظت از محیط‌زیست و تنوع‌زیستی، به‌طور رسمی‌تر، در چارچوب وظایف بانک جهانی» مورد ارزیابی قرار گیرند.

همزمان، موسسه توسعه پایدار و روابط بین‌الملل، نیاز کشورهای کمتر توسعه یافته و آسیب‌پذیر برای توسعه را بالغ بر یک میلیارد دلار ارزیابی می‌کند.

موسسه توسعه پایدار و روابط بین‌الملل، نیاز کشورهای کمتر توسعه یافته و آسیب‌پذیر برای توسعه را بالغ بر هزار میلیارد دلار ارزیابی می‌کند.

بانک جهانی در حال آماد‌ه‌سازی به منظور آزادسازی ۵٠ میلیارد دلار وام اضافی در طی ۱٠ سال آینده است، موضوعی که می‌تواند به عنوان اهرمی برای بسیج سرمایه‌گذاران خصوصی موثر واقع شود.

آکسفام، بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، نیاز مالی کشورهای در حال توسعه را بالغ بر ٢۷ میلیارد دلار تا سال ٢٠۳٠ ارزیابی کرده است.

در نشست‌های بهار ٢٠٢۳، مقامات دولتی از کشورهای عضو صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی، ناظران و نمایندگان سازمان‌های بین المللی، منطقه‌ای و اقتصادی، همچنین روسای بانک مرکزی و نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی گرد هم می آیند. شماری از مدیران ارشد بخش خصوصی، مؤسسات مالی، بانک‌ها، نمایندگان مجلس، شوراها و دانشگاهیان در نشست‌های بهاره این نهاد مالی بین‌المللی حضور دارند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز