نرخ مالکیت خانه در کانادا همچنان در حال کاهش است، این گروه های سنی اجاره را بر خرید خانه ترجیح می دهند!

Submitted on پ., 09/29/2022 - 19:47

آمار کانادا می گوید که نرخ مالکیت خانه در میان ساکنان در حال کاهش است، به ویژه جوانان جوان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۱۱ کمتر صاحب خانه می شوند.
اداره آمار کانادا گزارش سرشماری ۲۰۲۱ را در مورد مسکن، مردم بومی منتشر می کند.

بر اساس داده‌های سرشماری جدید منتشر شده، دو سوم کانادایی‌ها در سال ۲۰۲۱ صاحب خانه شدند که نسبت به اوج ۶۹ درصدی یک دهه قبل کاهش یافته است.

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، نرخ مالکیت خانه در میان جوانان کانادایی بیشترین کاهش را داشته است و از۴۴/۱ به ۳۶/۵ برای افراد ۲۵ تا ۲۹ ساله کاهش یافته است.

نرخ مالکیت خانه برای کانادایی های ۳۰ تا ۳۴ ساله نیز کاهش یافته است، اما مقدار کمتری بوده است مقدار کمتری، یعنی از ۵۹/۲ درصد به ۵۲/۳ درصد رسید.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در عین حال، نسبت اجاره‌کنندگان افزایش یافته است. طبق آمار کانادا، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، تعداد خانوارهایی که اجاره می‌کنند بیش از سه برابر تعداد خانوارهایی که خرید می‌کنند، افزایش یافته است.

ONS همچنین اعلام کرد که خانه‌های تازه‌ساخته به‌طور فزاینده‌ای توسط اجاره‌کنندگان اشغال می‌شوند، به طوری که ۴۰/۴ درصد از خانه‌های ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ اکنون اجاره داده شده‌اند.

سهم کاندومینیوم ها همچنان در حال افزایش است و بیشتر آنها در شهرهای بزرگ ساخته می شوند.

در این گزارش آمده است بنا بر آخرین دوره سرشماری که هزینه های ماهانه ای که مستأجران متحمل می شوند نسبت به صاحبان خانه سریع تر افزایش یافته است.
میانگین هزینه ماهانه مسکن برای مستاجران بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، به میزان ۱۷/۶ درصد افزایش یافت و از تورم پیشی گرفت، و شاخص قیمت مصرف‌کننده در مدت مشابه ۹/۵ درصد افزایش یافت. و برای صاحبان خانه، میانگین هزینه مسکن ماهانه ۹/۷ درصد افزایش یافته است.

مقرون به صرفه بودن مسکن در سال ۲۰۲۱ در واقع بهبود یافته است، اما از هر پنج مستأجر یک نفر هنوز بیش از ۳۰ درصد از درآمد خود را صرف هزینه های مسکن می کند.

آمار کانادا گفت که بهبود در مقرون به صرفه بودن بیشتر برای مستاجران کم درآمد بوده و عمدتاً به حمایت موقت درآمد ناشی از COVID-19 نسبت داده می شود.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز