نخستین‌بازی ایران در جام‌جهانی با هو کردن سرود ملی و شکست سنگین آغاز شد

Submitted on Mon, 11/21/2022 - 11:12

حاشیه‌های سیاسی این بازی از همان دقایق نخست هویدا بود؛ زمانی که بازیکنان انگلستان برای نه گفتن به تبعیض و بی‌عدالتی، زانو زدند و بازیکنان ایران نیز به دلیل تظاهرات ضد دولتی جاری در ایران که تاکنون منجر به کشته شدن شماری زیادی از معترضان شده، از خواندن سرود ملی ابا ورزیدند.

در میان تماشاچیان ایرانی نیز، هواداران بیشتر به جای تشویق تیم‌شان، با تظاهرات جاری در ایران همراهی کردند.

آنان در کنار هو کردن سرود ملی ایران که این‌روزها معترضان آن را «سرود جمهوری اسلامی» نام نهاده‌اند، شعار «زن، زندگی، آزادی» نیز در دست داشتند.

در زمین بازی اما در همان دقایق نخست که بازیکنان ایران زیر فشار و بازی روان انگلستان قرار داشتند، علی‌رضا بیرانوند، دروازه‌بان ایران با یکی از مدافعان خودی برخورد کرد که پس از آن قادر به ادامه بازی نشد و از سوی مربی تعویض گردید.

این بازی که در مجموع ۲۴ دقیقه وقت اضافی داشت، با نتیجه ۶ بر ۲ به سود انگلستان تمام شد تا این‌گونه انگلستان، هم قدرت خود را به رخ حریفان بکشد و هم آغاز طوفانی در جام جهانی داشته باشد.

تیم ملی ایران که نخستین‌بازی جام‌جهانی را با شکست سنگینی آغاز کرد، با واکنش‌های سختی از سوی مردم و برخی از اهالی فوتبال روبه‌رو شده است.

مثلا یحی گل‌محمدی از چهره‌های مشهور فوتبالی ایران و مربی برحال تیم پرسپولیس ایران در این مورد نوشته که «قبل از رفتن باخته بودید...متاسفم.»

گل‌های انگلستان را بلینگهام، ساکا، استرلینگ، راشفورد و گریلش به ثمر رساندند، درحالی که هردو گل ایران توسط مهدی طارمی مهاجم این تیم به ثمر رسید.

قرار است پس از این بازی، ایران در مقابل آمریکا و ولز نیز بازی کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز