نهادهای اطلاعاتی آمریکا: احتمال شکل‌گیری مقاومتی که در کوتاه مدت حکومت طالبان را تهدید کند پایین است

Submitted on س., 03/12/2024 - 13:10

جامعه اطلاعاتی آمریکا در بخشی از گزارش سالانه خود که روز دوشنبه ۱۱ مارس منتشر شد، به توصیف اوضاع کنونی افغانستان پرداخته است. به نوشته این گزارش، رژیم طالبان قدرت خود را در افغانستان تحکیم، گروه‌های ضد طالبان را سرکوب و تعاملات بین‌المللی را تقویت کرده است. این گزارش می‌افزاید که طالبان اجرای حکومت دینی را در اولویت قرار خواهند داد.

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌گوید که طالبان به اندازه کافی توانایی رسیدگی به بحران‌‌های انسانی مداوم و ضعف‌های اقتصادی ساختاری در افغانستان را ندارند.

در گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین آمده است که طالبان به اقدامات محدودکننده، اجرای مجازات‌های عمومی، سرکوب اعتراضات و جلوگیری از حضور بیشتر زنان و دختران در مدارس متوسطه و دانشگاه ادامه خواهند داد.

با وجود نبردهای جسته و گریخته نیروهای جبهه ملی مقاومت افغانستان با طالبان، این گزارش پیش‌بینی می‌کند که چشم‌انداز کوتاه‌مدتی برای شکل‌گیری مقاومتی که برای حکومت طالبان تهدید به شمار رود کمرنگ است. چرا که «بخش‌های زیادی از مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند و از انتقام‌جویی طالبان هراس دارند.»

از زمان بازگشت مجدد طالبان به قدرت در اوت سال ۲۰۲۱، دست‌کم دو گروه «جبهه مقاومت ملی افغانستان» و «جبهه آزادی افغا‌نستان» علیه طالبان به فعالیت‌های مسلحانه پرداخته‌اند. 

به نوشته این گزارش، گروه‌های مسلح مخالف طالبان «فاقد رهبری قوی و حمایت خارجی» هستند. بنا بر این گزارش، نهادهای اطالاعاتی امریکا معتقدند که قدرت‌های منطقه ای به طور عمده بر کنترل مشکلات در افغانستان تمرکز خواهند کرد و با درخواست طالبان مبنی بر به رسمیت شناختن حکومت آن‌ها با «احتیاط» برخورد خواهند کرد. 

همچنین بخوانیداحمد مسعود: مردم افغانستان خیانت هر کشوری که با دور زدن آنان با یک گروه تروریستی وارد معامله شوند را فراموش نخواهند کرد

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز