میناسیان که با خودرو در تورنتو ده نفر را کشت می‌گوید مسئول این جنایت نیست

Submitted on چ., 11/11/2020 - 01:11
"الک میناسیان" ۲۸ ساله که در سال ۲۰۱۸ طی چند دقیقه با خودروی "ون" خود به مردم پیاده‌رو در خیابان "یانگ" زد، در دادگاه سه‌شنبه ۱۰ نوامبر گفت که از نظر جنایی مسئول کشتن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر نیست.
وی که با یک ژاکت مشکی و یک پیراهن روشن، صبح روز سه‌شنبه در دادگاه مجازی، و با حضور در بازداشتگاه جنوب تورنتو حاضر شده بود، اعلان عدم مسئولیتش را به دادگاه عالی دادگستری انتاریو و قاضی "آن مولی" ارائه کرد. روز سه‌شنبه اولین روز دادگاه میناسیان بود. وی در این دادگاه به ۱۰ فقره قتل درجه یک و ۱۶ فقره اقدام به قتل متهم شده است.

Sarafi Arz Taheri Exchange Toronto Canada
Han Dong Toronto Canada MP

 
میناسیان که با خودرو در تورنتو ده نفر را کشت می‌گوید مسئول جنایت نیست
در بیانیه تایید شده‌ای که در دادگاه توسط "جوزف کالاگان" دادستان این پرونده قرائت شد، میناسیان به برنامه‌ریزی و انجام حمله در ۲۳ آوریل ۲۰۱۸ اعتراف کرد. کالان گفت: "تنها مسئله در این دادگاه ... مسئولیت کیفری است"، و اشاره کرد که از چندین متخصص روانپزشکی و روانشناسی بعنوان شواهد استفاده خواهد شد. او در ادامه افزود: "میناسیان موافقت می‌كند كه او قصد كشتن این افراد را داشته، قتل‌ها را آگاهانه برنامه‌ریزی کرده و در حقیقت او باعث مرگ این افراد شده است".

Ontario Get Flue Shot - واکسن آنفولانزا بزنیدNobel Auto

میناسیان برای ۶ هفته محاکمه می‌شود و وی در طی مدت دادگاه آنلاین بدون نشان دادن هیچ احساسی نشسته بود. در این جلسه تعدادی از بستگان قربانیان نیز حضور داشتند. ایران استار و بسیاری از رسانه‌ها این حادثه را تروریستی توصیف کرده‌اند.
 
چگونگی قتل‌ها در جنوب منطقه ایرانی‌نشین تورنتو
وی توصیف کرد که چگونه میناسیان در ۴ آوریل با یک شرکت اجاره وسایل نقلیه در شهر "وان" در شمال تورنتو تماس گرفت تا بعدازظهر ۲۳ آوریل یک "ون" را کرایه‌ای کند. بر اساس این سند، میناسیان به دروغ به پدرش گفت که با دوستش قرار دارد و توسط پدرش به یک فروشگاه خرده‌فروشی در چهار کیلومتری شرکت کرایه اتومبیل برده شد و سپس پای پیاده به محل کرایه اتومبیل رفت و اتومبیل را به بهانه اثاث‌کشی کرایه کرد. اما میناسیان با اتومبیل کرایه‌ای خود را به منطقه خیابان یانگ و فینچ در شمالی‌ترین قسمت تورنتو و جنوب منطقه ویلودیل که ایرانی‌نشین است رفت و حمله خود را آغاز کرد.
"كالاگان" با نشان دادن مسير رانندگی ميناسيان روی خیابان يانگ، شرح داد که چگونه وی در خیابان و پیاده‌رو رانندگی کرده تا ده‌ها نفر را زیر بگیرد و قربانی کند و گاهی اوقات عکس‌های اجساد زير پارچه‌ها و فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته منطقه را نیز نشان داد. دادستان توضیح داد که میناسیان در هیچ نقطه‌ای پس از برخورد با مردم سرعت خود را کم نکرد یا نایستاد تا به کسانی که حمله کرده کمک کند؛ درعوض او هنگام زیرگرفتن و عبور از روی مردم گاز هم می‌داد.
دادستان خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد خودروی کرایه‌ای میناسیان در طول هفت دقیقه با سرعت‌های مختلفی در جهت‌های مختلفی حرکت کرده و حتی در یک نقطه سرعتش به ۴۷ کیلومتر در ساعت رسیده بطوریکه ویترین یک فروشگاه به دلیل سرعت خودروی او بشدت لرزیده است.
او گفت که شدت برخورد با یکی از قربانیان در حوالی خیابان یانگ و کمفورد آنقدر بالا بوده که جوراب‌های قربانی از پایش خارج شده و بخشی از خودرو از آن جدا شد. در مثالی دیگر که نشان دهنده شدت ضربه بود، "بورلی اسمیت" ۸۰ ساله هر دو پایش را از دست داده است. او در مسیرش به سمت جنوب به "آندره برادن" ۳۳ ساله که در حال راه رفتن در پیاده‌رو بود زد بطوریکه نوشیدنی او به شیشه جلو خودرو خورد. میناسیان در اعترافات چهار ساعته‌اش گفته این آخرین چیزی‌ست که یادش می‌آید. این دختر جوان جلوی ماشین میناسیان مچاله و کشته شد.
دادستان اشاره کرد شخصی که قصد داشته جلوی میناسیان را با باز کردن در خودرو بگیرد، موفق به این کار نشد. البته میناسیان لحظاتی بعد توسط افسر پلیس "کن لام" دستگیر شد. این افسر پلیس بعلت استفاده از تکنیک‌های کاهش تنش در هنگام دستگیری و استفاده نکردن از سلاحش در این رودرویی مورد ستایش قرار گرفت. میناسیان در مواجه شدن با لام می‌گفت: "من اسلحه دارم. حالا منو بکش! حالا منو بکش! شلیک کن". میناسیان بعدا به پلیس گفت که امیدوار بود پلیس را مجبور کند که او را بکشد؛ اما لام بجای شلیک او را دستگیر کرد.
در فیلم مصاحبه میناسیان با پلیس، او به پلیس توضیح داد که وی چگونه توسط دختران و زنان طرد شده و به همین دلیل در پی انتقام برآمده است. او اغلب از پاسخ دادن به سوالات در مورد گذشته‌اش سر باز می‌زد با این حال، هنگامی که مکالمه با لحنی آرام، به نحوه ارتباط او با زنان معطوف شد، میناسیان شروع به گفتگو با بازپرس کرد.

ادامه این جلسه در روز پنجشنبه دنبال خواهد شد.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز