مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در ایران ادامه دارد؛ تجمع اعتراضی مردم در شاهین‌شهر

Submitted on ش., 04/15/2023 - 11:30

در ادامۀ حملات گسترده با گاز سمی به مدارس دخترانۀ شهرهای مختلف ایران، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز شنبه ۲۶ فروردین، گزارش داد که شماری از دانش آموزان دو مدرسۀ دخترانه «شرافت» و «خدیجه کبری» در سنندج، با علائم مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۱۴ نفر از این دانش آموزان، هم‌اکنون در بیمارستان «توحید» سنندج بستری شده‌اند.

 

اسامی ۱۴ دانش‌آموز دختر که مسموم شده و در بیمارستان توحید سنندج بستری هستند. اختصاصی هه‌نگاومهنا گلی،هلن بهمنی،شیلان محمدی،اسرا صفایی،سارینا رستمی،سارینا نجفی، زریان احمدی،الینا محمدی،نارین فتاحی،نازنین مجیدیان،آذین صادقی،سوگند صادقی،زهرا پاکدل،زریان سبحانی#مسمومیت_دانش‌آموزان

 

به گزارش هه‌نگاو، مدرسۀ دخترانه روستای بالانج از توابع بخش مرکزی ارومیه نیز هدف حمله با گاز سمی قرار گرفته و شماری از دانش‌آموزان با علائم مسمومیت راهی بیمارستان شده‌اند.

 

فوریبه گزارش هه‌نگاو، امروز شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲، مدرسیه دخترانه روستای بالانج از توابع بخش مرکزی #ارومیه هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و شماری از دانش‌آموزان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.#مسمومیت_دانش‌آموزان

 

هه‌نگاو همچنین گزارش داده است که روز شنبه بیش از ۳۰ نفر از دانش آموزان هنرستان دخترانۀ «مهر پروین» در سرپل ذهاب نیز با بروز علائم مسمومیت به بیمارستان شهدای این شهر منتقل شده‌اند.

 

به گزارش هه‌نگاو، امروز شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲، هنرستان دخترانه مهر پروین در سرپل ذهاب مورد حملات شیمیایی قرار گرفت، بیش از ٢٠ تن از دانش‌آموزان مسموم و به بیمارستان شهدای این شهر منتقل شدەاند.علاوە بر حضور آمبولانس در این مدرسە نیروهای سرکوبگر حکومتی نیز حضور دارند.#مسمومیت

 

همزمان حساب کاربری ۱۵۰۰ تصویر در توییتر، از مسمومیت شماری از دانش آموزان مدرسۀ پروین اعتصامی در ایذه خبر داده است.

در همین حال، بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، شمار زیادی از شهروندان شاهین‌شهر در استان اصفهان، روز شنبه ٢۶ فروردین‌ماه، در اعتراض به ادامۀ مسمومیت‌های مشکوک دانش آموزان، در مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ شاهین‌شهر در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس. pic.twitter.com/bmH4C9Pvtc

 

گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن خانواده ها و شهروندانی که شعار اعتراضی سر می دادند، از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

 

امروز، جمعی از مردم معترض در #شاهین_شهر در اعتراض به مسمومیت سریالی دانش آموزان با سر دادن شعارهایی اعتراضی در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.#مسمومیت_دانش_آموزان #مسمومیت #دانش_آموزان #اعتراض #تجمع #حقوق_بشر pic.twitter.com/LRdSeGlRZI

 

شاهین شهر از جمله شهرهایی است که مسمومیت دانش‌آموزان بارها در آن اتفاق افتاده است. در تازه‌ترین مورد، روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه، انتشار بوی نامطبوعی شبیه به گاز در چندین مدرسۀ دخترانه در شاهین‌شهر، موجب بروز علائم مسمومیت در شماری از دانش‌آموزان این مدارس شد و آنها بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان گلدیس منتقل و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

در جریان حمله شیمیایی به مدارس دخترانۀ شاهین شهر در آن روز، بالغ بر ۱۷۰ دانش‌آموز در ۱۲ مدرسه شاهین‌شهر درگیر مسمومیت شدند، اما به رغم انتشار گستردۀ اخبار و ویدئوهای مربوط به مسمومیت سریالی در مدارس شاهین‌شهر در فضای مجازی، هنوز آموزش‌ و پرورش استان اصفهان و دانش علوم پزشکی اصفهان هیچ روایت و خبر رسمی منتشر نکرده‌اند.

بر اساس گزارش ها، روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین، دست‌کم ۲۸ مدرسه در ده‌ها شهر ایران مورد حمله با گاز سمی قرار گرفت که ۱۲مورد از آنها در شاهین‌شهر بود.

مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز با گاز ناشناخته از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و در ماه اسفند به اوج خود رسیده بود. به طوریکه تنها در تاریخ ۱۳ اسفند، صدها دانش آموز در بیش از ۶۰مدرسۀ دخترانه در شهرهای مختلف ایران، با علائم مسمومیت راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز