مجلس اسلامی ایران جوانان معترض را "محارب" خواند و خواستار "قصاص" آنان شد

Submitted on ی., 11/06/2022 - 08:37

اعضای مجلس شورای اسلامی خواستار "اجرای حکم قصاص برای محاربین" و همچنین "برخورد قاطع" با مسببان اعتراض های جاری کشور شدند. آنان همچنین خواستار "برخورد متناسب" با "برخی سیاسیون" شدند که از سوی مجلس شورای اسلامی به "معاونت در جرم" و "تحریک آشوبگران" متهم شده‌اند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتراض های سراسری کشور را به "آمریکا و سایر دشمنان" نظام اسلامی نسبت دادند.

همزمان با انتشار این بیانیه، خبرگزاری فرانسه به نقل از "تسنیم" نوشت که در پی یک نزاع لفظی میان دو سرباز وظیفه در یک کلانتری واقع در بامپور در استان سیستان-بلوچستان چهار عضو نیروی انتظامی توسط یک سرباز وظیفه کشته شدند.

در جریان اعتراض های جاری در استان سیستان-بلوچستان تاکنون صدها نفر از باشندگان این استان به دست نیروی انتظامی کشته و زخمی شده اند. در واکنش به این خشونت‌ها امام جمعه زاهدان مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، مسئولان جمهوری اسلامی و بی تفاوتی آنان نسبت به مطالبات قانونی مردم را مسبب اصلی خشونت ها و کشتار بیش از سیصد تن از شهروندان کشور دانست و خواستار برگزاری یک همه‌پرسی با نظارت سازمان‌های بین‌المللی بر سر بود و نبود جمهوری اسلامی شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز