مدیر یک باغ وحش در مکزیک، بزهای باغ‌وحش را برای پذیرایی از مهمانانش پخت

Submitted on Mon, 02/06/2023 - 14:01

مدیر یک باغ وحش در مکزیک، بزهای باغ‌وحش را برای پذیرایی از مهمانانش پخت

مدیر سابق یک باغ وحش در مکزیک، برای پذیرایی از مهمانان کریسمس، چهار بز کوتوله باغ‌وحش را کشت و پخت.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، خوزه روبن ناوا در ۱۲ ژانویه پس از مرگ یک آهو به‌عنوان مدیر باغ‌وحش محلی در شهر چیلپانسینگو جایگزین شد. اما مقامات حفاظت از محیط‌زیست مکزیک گفتند که تحقیقات نشان می‌دهد برخی از حیوانات موجود در این مجموعه باغ‌وحش به دستور ناوا فروخته، معامله یا خورده شده‌اند.

اداره محیط‌زیست ایالتی مکزیک گفت در این باغ‌وحش یک گورخر، یک گوزن و گاو واتوسی آفریقایی بدون بازرسی مبادله شده است.

فرناندو روئیز گوتیرز، مدیر حیات‌وحش مکزیک با بیان اینکه ناوا این چهار حیوان را در محوطه باغ‌وحش ذبح کرده و پخته و به‌عنوان غذا در جشن پایان سال سرو کرده گفت: باتوجه‌به این که گوشت این حیوانات برای مصرف انسان مناسب نیست، ما نگران سلامت افرادی که آنها را مصرف کرده‌اند نیز هستیم.

ناوا همچنین اعتراف کرده که یک گورخر این باغ‌وحش را برای تأمین برخی ابزارهای موردنیاز برای اطراف باغ‌وحش معاوضه کرده است. اما بازرسان هیچ نشانه‌ای از ابزارهایی که گفته بود مشاهده نکرده‌اند.

مکزیک مدت‌هاست که با شهروندانی که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی را نگهداری می‌کنند مشکل دارد.

قاچاقچیان حیوانات وحشی در مکزیک نیز سال‌هاست به ساختن پرورشگاه‌های خصوصی شیر، ببر و دیگر حیوانات وحشی معروف هستند. و گاهی این حیوانات فرار کرده و موجب وحشت مردم می‌شوند.

پلیس ایالتی در شهر مرکزی آگواسکالینتس، گفت که یک شیر به زنی در پاسیو خانه‌اش حمله و به‌شدت او را زخمی کرد. این زن به دلیل جراحات از ناحیه پا، جمجمه و ریه در بیمارستان بستری شد.

ظاهراً این شیر از خانه‌ای نزدیکی خانه قربانی فرار کرده بود. شیر فراری همچنین به دو سگ و یک گربه حمله کرد؛ ولی در نهایت به باغ‌وحش محلی فرستاده شد.

فیلم ضبط شده مخفیانه، پرده از شرایط باغ وحش های کنار جاده‌ای انتاریو برداشت

دومین توله ببر آمور (سیبری) باغ وحش تورنتو جان سپرد

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز