معاملات املاک در منطقه تورنتو رکورد تیره ای را به ثبت رساند! میانگین قیمت نسبت به زمان اوج بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت

Submitted on س., 01/09/2024 - 21:08

حجم معاملات املاک و مستغلات در بزرگترین شهر کانادا و جوامع اطراف آن به پایین ترین سطح خود از ابتدای قرن رسیده است.

مترولند گزارش داد که هیئت املاک منطقه ای تورنتو (TRREB) آمار فروش نهایی تورنتو و منطقه بزرگ تورنتو را برای سال ۲۰۲۳ فروش 65982 واحد را گزارش کرد. این کمترین تعداد معاملات املاک و مستغلات از سال ۲۰۰۰ تا کنون است.

TRREBدر سال ۲۰۲۱، رکورد فروش 121712 دستگاه را گزارش کرد که طی دو سال ۴۵/۸ درصد کاهش فروش داشت.

هم فروش و هم میانگین قیمت فروش برای همه خانه‌ها در پایان سال ۲۰۲۳ کمی بیشتر از ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ بود، اما بازار مسکن در دو سال گذشته به طور فزاینده‌ای بی‌ثبات شده است.

در ماه گذشته، میانگین قیمت انواع مسکونی در تورنتو و جی تی ای 1,084,692 دلار با تعداد 3,444 تراکنش بود، در حالی که میانگین قیمت در ماه دسامبر ۲۰۲۲ با تعداد 3,117 تراکنش، 1,051,216 دلار بود.

میانگین قیمت فروش ترکیبی برای همه انواع مسکن
در حالی که فروش ماهانه و میانگین قیمت نسبت به سال گذشته رشد مثبتی داشته است، ولی میانگین قیمت در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ نسبت به ماه می با قیمت 1,196,101 دلارکه نقطه ی اوج محسوب می شد به میزان ۹/۳ درصد کاهش داشت.

میانگین قیمت املاک در GTA در فوریه ۲۰۲۲ به 1,334,544 دلار رسید و از آن زمان به شدت کاهش یافته است.

نمودار زیر میانگین قیمت تمام ۳۳ انجمن TRREB را در دسامبر ۲۰۲۳ در مقایسه با میانگین قیمت در اوج بازار در فوریه ۲۰۲۲ نشان می دهد.
جدول قیمت GTA-همه انواع-Dec۲۰۲۳

هالتون هیلز از نظر داده‌ها با میانگین قیمت فروش ۲۵/۵ درصدی به 1750254 دلار رسیده است. با این حال، میانگین قیمت ماه گذشته بسیار فراتر از سطح عادی هالتون هیلز بود. از نوامبر سال گذشته، میانگین قیمت فروش در جی تی ای در ۱۱ ماه اول تنها 1،115،028 دلار بود.

علاوه بر این، همه جوامع تحت نظارت TRREB از فوریه ۲۰۲۲ شاهد کاهش قیمت املاک و مستغلات بوده‌اند و برخی از جوامع کاهش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. شهرهای کینگ و استوفویل منطقه یورک شاهد کاهش بیش از ۲۴ درصدی بودند.

پس از اینکه بانک مرکزی کانادا شروع به افزایش نرخ بهره معیار خود برای مبارزه با تورم کرد، فروش مسکن و میانگین قیمت‌ها شروع به کاهش کرد. زمانی که بازار در اوایل سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسید، نرخ وام یک شبه بانک کانادا تنها ۰/۲۵ واحد پایه بود. از آن زمان تاکنون بانک مرکزی نرخ بهره خود را ۱۰ بار افزایش داده است.

با کاهش شدید فروش، قیمت مسکن در منطقه تورنتو بزرگ شروع به کاهش کرد و به نظر می رسد در پایان سال به پایین ترین سطح خود رسیده است. در ژانویه ۲۰۲۳، بانک مرکزی یک بار اعلام کرد که افزایش نرخ بهره را متوقف می کند و نرخ بهره معیار را در ۴/۵٪ حفظ می کند.

این تصمیم باعث ایجاد خوش بینی در بازار شد و فروش و قیمت به شدت تا ماه می افزایش یافت. با این حال، از آنجایی که بانک مرکزی دو بار متوالی نرخ سود را ۰/۲۵ درصد افزایش داد، قیمت ها و فروش به پایین ترین حد خود در ابتدای سال بازگشت و نرخ وام یک شبه بانک مرکزی در حال حاضر به ۵ درصد افزایش یافته است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، داده های TRREB شامل مناطق تورنتو، پیل، یورک، دورهام و هالتون و همچنین اورنجویل و پنج منطقه جنوبی شهرستان سیمکو است. TRREB پیش‌بینی می‌کند که بانک کانادا کاهش نرخ بهره را در سال آینده آغاز خواهد کرد، که امیدوار است به افزایش فروش و قیمت‌ها منجر شود.

جنیفر پیرس، رئیس جدید TRREB در تحلیل بازار ماه دسامبر گفت: «هزینه‌های بالای وام‌گیری همراه با استانداردهای غیرواقعی صلاحیت وام مسکن فدرال، مسکن را برای بسیاری از خانواده‌ها در سال ۲۰۲۳ غیرقابل‌قبول کرد». انتظار می‌رود هزینه‌های استقراض در سال ۲۰۲۴ روند نزولی داشته باشد. نرخ‌های وام مسکن پایین‌تر و اقتصاد نسبتاً انعطاف‌پذیر باید شاهد بازگشت مجدد در فروش مسکن در سال جاری باشد.»
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز