علمی؛ دانشمندان سوئیسی: تومور سرطان سینه هنگام خواب بیمار بیدار می‌شود

Submitted on ش., 06/25/2022 - 13:26
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سرطان سینه می‌تواند به طور چشمگیرتری در هنگام خواب متاستاز دهد و به دیگر ارگان‌ها سرایت یابد. این یافته می‌تواند روش تشخیص و درمان سرطان را به‌طور قابل توجهی تغییر دهد.
این مطالعه توسط محققانی از "ای‌تی‌اچ" زوریخ، بیمارستان دانشگاه بازل و خود دانشگاه بازل انجام شده و در مجله علمی معتبر نیچر منتشر شده است.

Shabani-realestate-toronto-canada

 
علمی؛ دانشمندان سوئیسی: ‌تومور‌ سرطان سینه هنگام خواب بیمار بیدار می‌شود
این گزارش نشان می‌دهد که سلول‌های سرطانی سینه در حال گردش ‌که بعدا ایجاد متاستاز می‌کنند، ‌عمدتا در مرحله خواب بیماران ایجاد می‌شوند.‌ اگر بیماری به اندازه کافی زود تشخیص داده شود، بیماران مبتلا به سرطان سینه این پتانسیل را دارند که به خوبی به درمان پاسخ داده و سرطان را شکست دهند. با این حال، محققان خاطرنشان می‌کنند که اگر سرطان متاستاز داده یا به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته باشد و تومورهای جدیدی را در سایر اندام‌ها تشکیل دهد، درمان بسیار دشوارتر می‌شود.

charlie's meat nofills fresh halal toronto GTA

"نیکولا استو" سرپرست این مطالعه و استاد این دانشگاه در زوریخ، در بیانیه مطبوعاتی گفت: "وقتی فرد مبتلا به سرطان سینه خواب است، تومور بیدار می‌شود". بر اساس این مطالعه، محققان ۳۰ بیمار سرطانی زن و نیز موش‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها دریافتند که تومورهای آنها هنگام خواب‌، سلول‌های ‌سرطانی بیشتری را هم در انسان و هم در موش تولید می‌کنند. محققان همچنین کشف کردند سلول‌هایی که در شب تومور را ترک می‌کنند،‌ سریع‌تر نیز تقسیم می‌شوند. این مطالعه بیان کرد که سلول‌ها‌ی سرطانی در طول شب، ‌‌در مقایسه با سلول‌های در گردش آزاد شده از تومور در طول روز، پتانسیل بیشتری برای ایجاد متاستاز دارند.

sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا

"زویی دیامنتوپولو" نویسنده ارشد و محقق فوق دکترا در این دانشگاه چنین توضیح داد: "‌تحقیق ما نشان می‌دهد که فرار سلول‌های سرطانی در گردش از تومور اصلی توسط هورمون‌هایی مانند ملاتونین کنترل می‌شود که ریتم‌های روز و شب ما را تعیین می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه خاطرنشان کرد زمانی که نمونه‌های تومور یا خون برای تشخیص سرطان گرفته می‌شود، چه در صبح یا عصر، ممکن است بر یافته‌های انکولوژیست‌ها (غده شناسان) تأثیر بگذارد".

insurance بیمه

به گفته محققان، این یک "یافته تصادفی" بود‌ و‌‌ آنها با توجه به نمونه‌های گرفته شده در زمان‌های مختلف روز‌‌، از مشاهده سطوح متفاوتی از سلول‌های سرطانی در گردش‌، شگفت‌زده شدند. این مطالعه نشان داد که یکی دیگر از نشانه‌های کشف این یافته، تعداد بالای سلول‌های سرطانی در هر واحد خون در موش‌ها، نسبت به انسان است. این مطالعه گزارش می‌دهد که این مساله به این دلیل است که موش‌ها شب زنده‌دار‌ هستند و محققان بیشتر نمونه‌های آنها را در طول روز که حیوانات خواب بودند جمع‌آوری می‌کردند.
نیکولا می‌گوید: "‌از نظر ما، این یافته‌ها ممکن است نشان‌دهنده نیاز متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای ثبت منظم زمان انجام نمونه‌برداری باشد و این مساله ممکن است به قابل مقایسه بودن داده‌ها واقعاً کمک کند". با وجود این یافته‌ها، نویسندگان این مطالعه می‌گویند که تحقیقات بیشتری برای بررسی اینکه آیا انواع مختلف سرطان در این زمینه، مشابه سرطان سینه رفتار می‌کنند یا نه، و نیز اگر بیماران در زمان‌های مختلف روز درمان شوند، آیا درمان‌های سرطان می‌توانند بهینه شوند یا خیر، مورد نیاز است.
‌محققان می‌گویند که این تحقیقات همچنان ادامه دارد و آنها در حال پیشرفت هستند، بطوریکه قصد و هدف آنها‌ بررسی چگونگی درمان‌های بهتر سرطان سینه‌ ‌با استفاده از یافته‌هایشان‌ است.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان سینه یکی از شایع‌ترین انواع سرطان‌ها است و سالانه در ‌نزدیک به‌‌ ۲.۳ میلیون نفر در سراسر جهان این بیماری تشخیص داده می‌شو‌د.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز