لهستان از بیم گروه واگنر بیش از هزار نیروی نظامی را به مرز خود با بلاروس اعزام می‌کند

Submitted on ی., 07/09/2023 - 10:02

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالیکه نگرانی‌ اعضای ناتو از حضور نیروهای واگنر در بلاروس و احتمال ایجاد تنش در مرزهای این کشور افزایش یافته است، وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ نیروی نظامی در حال اعزام به مرز شرقی این کشور با بلاروس هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر اجازۀ استقرار شبه‌نظامیان گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین در خاک بلاروس، این نگرانی را در میان اعضای ناتو در شرق اروپا ایجاد کرده است که حضور آنها باعث بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می‌شود.

ماریوش بلاشچاک وزیر دفاع لهستان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «بیش از ۱۰۰۰ نیروی نظامی و حدود ۲۰۰ واحد تجهیزات در حال حرکت به سوی مرزی شرقی این کشور هستند».

وزیر دفاع لهستان در ادامه تأکید کرد: «اعرام این نیروها نشان دهندۀ آمادگی ما برای پاسخ به تلاش‌ها جهت ایجاد بی‌ثباتی در نزدیکی مرزهای کشورمان است».

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از فرماندهان ارشد گروه واگنر روز گذشته از آماده شدن شبه‌نظامیان این گروه برای استقرار در بلاروس خبر داده است.

دولت لهستان یکشنبۀ هفتۀ گذشته نیز اعلام کرده بود که ۵۰۰ مامور پلیس را برای تقویت امنیت در مرز این کشور با بلاروس اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لهستان در هفته‌های اخیر شاهد افزایش شمار پناهجویانی است که تلاش می‌کنند از مرز بلاروس وارد این کشور شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از نیروهای گارد مرزی لهستان گزارش داده است بیش از ۲۰۰ نفر که شهروندان کشورهایی چون مراکش، هند و اتیوپی بوده‌اند، روز جمعه ۷ ژوئیه تلاش کرده‌اند تا به طور غیرقانونی از مرز بلاروس وارد لهستان شوند.

بر اساس این گزارش، دولت ورشو بلاروس را به ایجاد بحران پناهجویان در مرز متهم کرده و گفته است که دولت مینسک از سال ۲۰۲۱ با موافقت با پرواز پناهجویان از خاورمیانه و آفریقا و سپس کمک به عبور آنها از مرز، به این بحران دامن زده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز