کیومرث پوراحمد فیلمساز مولف ایرانی در ۷۴ سالگی به زندگی‌اش پایان داد

Submitted on چ., 04/05/2023 - 09:54

پوراحمد سال گذشته فیلم‌نامه «پرونده باز» را مقابل دوربین برد و همان زمان گفته‌شد که تصمیم گرفته‌است تا از فیلم‌سازی دست بکشد.

مدتی بعد، تهیه‌کننده این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرد و پرونده باز به فجر چهل و یکم راه یافت.

این در حالی بود که شماری بسیار از هنرمندان، با انگیزه پشتیبانی از اعتراضات موسوم به «زن زندگی آزادی» و در اعتراض به عملکرد حکومت، از حضور در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی و به‌ویژه مشارکت در جشنواره‌های دولتی موسوم به فجر، خودداری کرده‌بودند.

کیومرث پوراحمد نیز از جمله هنرمندانی بود که به این مجموعه پیوست و در پی خبر اعلام نمایش فیلمش در فجر ۱۴۰۱ اظهار کرد: چندسالی است که جشنواره فیلم فجر، دیگر جشن سینمای ایران نیست که جشن دو سه ارگان خاص است. در این چند ساله، جشنواره برای من هیچ ارزش و اهمیتی نداشته، به خصوص در این سال خونبار و دردناک.

آقای پوراحمد افزود که اما مالک فیلم مثل همه جاى دنیا تهیه‌کننده است و فقط او مى‌تواند درخواست حضور یا حضور نداشتن در جشنواره را داشته باشد.

پوراحمد در مورد نمایش فیلمش در جشنواره دولتی فجر، تصریح کرد: من نویسنده و کارگردان… با این همه داغى که بر دل داریم دیگر چه جشنى، چه جشنواره‌اى!؟

این نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون ایران، به‌ویژه با مجموعه تلویزیونی قصه‌های مجید، برپایه داستان‌های هوشنگ مرادی کرمانی، نزد عموم مخاطبان شناخته می‌شود.

فیلم‌های سینمایی خواهران غریب، شب یلدا، به‌خاطر هانیه و اتوبوس شب، از دیگر آثار شناخته شده این فیلم‌ساز متولد نجف‌آباد اصفهان هستند.

کارگردان سریال سرنخ، در کنار فعالیت‌های هنری به کنش‌گری سیاسی و مدنی نیز می‌پرداخت و اظهارنظر او در میانه کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که رئیس‌جمهوری وقت را «دروغ‌گو» خوانده‌بود، خبرساز شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز