کرونا هر ساعت چند ایرانی را از دنیا می‌برد؟ | نمودار آمار ابتلای ایرانی‌ها به کرونا

Submitted on ش., 05/16/2020 - 13:25

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | جدیدترین رتبه‌بندی کشورها ؛ جایگاه ایران را ببینید
تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۴ میلیون و ۶۰۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۰۷ هزار نفر ثبت شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از تشخیص قطعی ۲۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد. دکتر کیانوش جهانپور گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر رسید. وی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۹۰۲ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تا کنون ۹۱ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
جهانپور گفت: ۲۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته وی، تا کنون ۶۵۸ هزار و ۶۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مرگ ۲۴۲ نفر از مبتلایان به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته
منابع دولتی در ایتالیا از فوت ۲۴۲ نفر دیگر از افراد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.
تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره نوشت: آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز جمعه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۲ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) جان باخته‌اند.
با احتساب آمارهای منتشر شده در گزارش جدید آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور اکنون به بیش از ۳۱ هزرا و ۵۰۰ نفر رسیده است. ایتالیا از لحاظ شمار قربانیان ویروس کرونا رتبه سوم جهان را پس از آمریکا و انگلیس به خود اختصاص داده است.
آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز حدود ۲۲۴ هزار نفر اعلام کرده است. بر اساس گزارش روزانه این نهاد دولتی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی شده‌اند و برای دومین بار از اوایل ماه مارس (اواسط اسفندماه) کمتر از ۸۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی یک شبانه‌روز در این کشور به ثبت رسیده است.

آمار مبتلایان در سوریه به ۵۰ نفر رسید
منابع سوری از ثبت دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سوریه خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت اخیر، دو شهروند دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

ثبت ۸۸۵ مورد جدید ابتلا در کویت | ۷ مبتلای دیگر در الجزایر جان باختند
منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کویت و الجزایر خبر دادند. تسنیم به نقل از شبکه روسیا الیوم نوشت: وزارت بهداشت کویت از ثبت ۸۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در این کشور خبر داد.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت کویت، طی این مدت، هشت مبتلای دیگر هم جان خود را از دست داده‌اند.
وزارت بهداشت الجزایر هم از ثبت ۱۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر و جان‌باختن ۷ مبتلای دیگر خبر داد.

کرونا هر ساعت چند ایرانی را از دنیا می‌برد؟ | نمودار آمار ابتلای ایرانی‌ها به کرونا
طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر را به طور قطعی مبتلا کرده و ۶۹۳۷ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. همچنین ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر تاکنون در کشور بهبود یافته‌اند.

بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۸ تا ۲۷ اردیبهشت) به طور متوسط در هر ساعت، حدود ۷۰ نفر در ایران مبتلا و بین ۲ تا ۳ نفر قربانی این ویروس شده‌اند و البته هر ساعت ۴۸ نفر بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک، روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۲۱ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت) را مشاهده می‌کنید.

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایران | وضعیت ۲۷۱۶ نفر وخیم است | خوزستان همچنان قرمز است
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام شناسایی ۱۷۵۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشورطی ۲۴ ساعت گذشته در عین حال گفت: بعد از ۷۰ روز، موارد فوتی روزانه به کمتر از ۴۰ مورد رسید.

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گفته وی از بین مبتلایان جدید ۳۲۵ مورد بستری و ۱۴۳۲ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.

کاهش شمار فوتی‌های کرونا به کمتر از ۴۰ مورد بعد از ۷۰ روز
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه امروز بعد از ۷۰ روز، تعداد موارد فوتی روزانه به کمتر از ۴۰ مورد رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ایران جزو پنج کشور اول با بالاترین بهبودیافته این بیماری در دنیا است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۲۷۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: همچنین تا کنون ۶۷۲ هزار و ۶۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور تاکید کرد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و بیشترین میزان بستری و غربالگری را نیز دارد.

وی گفت: با وجود روند مدیریت شده بیماری در کشور، اما به هیچ وجه در وضعیت عادی این بیماری به سر نمی بریم. هیچ کجای جهان و از جمله ایران وضعیت عادی با این ویروس ندارد. البته در اغلب شهرستان های استان خوزستان وضعیت را حتی فوق العاده اعلام می کنیم. بنابراین رعایت بهداشت فردی و اجتماعی کماکان با جدیت باید تداوم یابد تا بتوانیم به مسیر مهار بیماری نزدیک شویم.

نحوه برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر
جهانپور با اشاره به نحوه برگزاری راهپیمایی روز قدس بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، راهپیمایی روز قدس و تجمعات، در مناطق سفید به صورت تجمع در محل نماز جمعه ها و در شهر تهران به صورت کاروان خودرویی و با هدایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود. نماز عید فطر نیز به صورت تجمعات مرسوم هر ساله در مصلی ها برگزار نخواهد شد، بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد نماز عید فطر برگزار خواهد شد.

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز