کره شمالی: رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی منطقه را به سوی جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد

Submitted on پ., 04/06/2023 - 10:06

به گزارش رویترز و به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی، مقامات این کشور ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی را به تشدید تنش‌ها در منطقه متهم کردند و گفتند که پیونگ‌یانگ به مانورهای نظامی مشترک میان این دو کشور با «اقدامات  تهاجمی» پاسخ خواهد داد.

چوی جو هیون، تحلیلگر امنیت بین الملل کره شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی این کشور تصریح کرد که آمریکا و کره جنوبی با ادامه رزمایش‌های نظامی مشترک خود، تشدید تنش‌ها در منطقه را به نقطه حساسی رسانده‌اند. به گفته وی، این مانورهای نظامی شبه جزیره کره را به «باروتی تبدیل کرده که ممکن است با جرقه‌ای آتش» بگیرد.

این خبر در حالیست که در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد احتمال انجام آزمایش هسته‌ای توسط کره شمالی، ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه، بار دیگر بمب‌افکن‌های بی ۵۲ خود را که قابلیت حمل سلاح اتمی دارند، در رزمایش مشترک با کره جنوبی، بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آورد. 

ژنرال پارک ها سیک، فرمانده عملیات نیروی هوایی کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای در مورد رزمایش نظامی مشترک اخیر گفت که این رزمایش نشان‌دهنده عزم قوی سئول و واشنگتن برای «پاسخ سریع و قاطع» به تحریکات هسته‌ای و موشکی کره شمالی در منطقه است.

یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی نیز ادامه مانورهای نظامی و همچنین همکاری امنیتی میان سئول، واشنگتن و توکیو را برای رویارویی با تهدیدات هسته‌ای کره شمالی ضروری توصیف کرد. وی افزود که کره‌ جنوبی باید «قابلیت‌های حمله پیشگیرانه» و «تلافی جویانه» خود را تقویت کند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، نمایندگان ارشد هسته‌ای این کشور، آمریکا و ژاپن قرار است فردا جمعه هفتم آوریل، در سئول دیدار و در مورد چگونگی واکنش‌ها به تحریکات و آزمایش‌های هسته‌ای کره جنوبی گفت‌وگو کنند.   

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز