خواهر مجیدرضا رهنورد و خواهر جواد حیدری دو معترض کشته‌شده در ایران، از دانشگاه و کار اخراج شدند

Submitted on ش., 03/18/2023 - 07:21

فاطمه حیدری خواهر جواد حیدری معترض کشته شده در قزوین، از اخراج خود از کار خبر داده و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «کارمند دولت بودم؛ چند روز پیش نامه‌ای به دستم رسید که اخراجم کرده‌اند».

او که کارمند سازمان نقشه برداری بوده است، با انتشار تصویری از کارت شناسایی خود به عنوان کارشناس ارزیابی و عملکرد این سازمان، در ادامه نوشته است: «من کارم را که هیچ، زندگیم را می‌دهم تا انتقام خون برادرم را بگیرم و دادخواهش باشم».

فاطمه حیدری همچنین تصویری از نامۀ اخراج و ابلاغ خاتمۀ قرارداد خود که تاریخ ۲۱ اسفند را دارد و به امضای خدیجه صفری مدیرکل توسعه منابع سازمان نقشه‌برداری رسیده را در توییتر منتشر کرده که در آن نوشته شده است که به دلیل «استمرار عدم حضور»، رابطه استخدامی او با سازمان نقشه برداری کشور از سه ماه پیش یعنی از تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۱ خاتمه یافته است.

خواهر جواد حیدری در ادامۀ این توییت، با انتشار تصویری از تقدیرنامه‌ سال گذشته خود که به امضای علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور رسیده، نوشته است: «کارمند نمونه سال قبل، کارمند تقدیر و تشویق‌شده تابستان امسال با کسب رتبه برتر کشور و عاقبت کارمند اخراجی زمستان.»

 

کارمند دولت بودم؛چند روز پیش نامه‌ای به‌دستم رسید که‌اخراجم کرده‌اند😄همین‌قدرحقیروبدبختیدکارم روکه هیچ، زندگیم رومی‌دم تاانتقام خون برادرم روبگیرم ودادخواهش باشمکارمندنمونه سال قبل،کارمندتقدیرو تشویق‌شده تابستان امسال (کسب رتبه برترکشور)وعاقبت کارمنداخراجی زمستان #جواد_حیدری pic.twitter.com/xJ3ZkqXHws

 

از سوی دیگر، حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر که واقایع مربوط به اعتراضات در ایران را پوشش می دهد، روز جمعه ۲۶ اسفند گزارش داد که فائزه رهنورد خواهر مجیدرضا رهنورد معترض اعدام‌شده در مشهد نیز از دانشگاه اخراج شده است.

بر اساس این گزارش، فائزه رهنورد در حالی از دانشگاه اخراج شده است که ترم‌های پایانی رشته حقوق را می‌گذرانده است.

نیروهای حراست دانشگاه، روز پنجشنبه ۲۵ اسفند، با خواهر مجیدرضا رهنورد تماس گرفته و گفته اند که پس از پایان تعطیلات نوروز، وی اجازۀ ورود به دانشگاه را ندارد.

 

خواهر مجیدرضا رهنورد، درحالیکه ترم‌های پایانی رشته‌ی حقوق را در دانشگاه میگذراند، تنها به دلیل اینکه خواهر مجیدرضاست، از دانشگاه اخراج شد.

 

مجیدرضا رهنورد یکی از معترضان بازداشتی در مشهد بود که در آذر ماه سال جاری، تنها ۲۳ روز پس از دستگیری اعدام شد.

 

مجیدرضا رهنورد، به «حمله با سلاح سرد» در خیابان حرعاملی مشهد به دو مامور جان‌باختۀ بسیجی به نام‌های «حسین زینال‌زاده» و «دانیال رضازاده» و مجروح کردن ۴ نفر دیگر متهم شده بود.

او یکی از چهار معترض اعدام شده در جریان اعتراضات شش ماه گذشته در ایران است که به دار آویخته شدنش، با انتقادات شدید بین‌المللی روبرو شد و موج گسترده ای از اعتراضات مردم و فعالان مدنی و حقوق بشر را برانگیخت.

اعدام مجیدرضا رهنورد، محسن شکاری، محمد حسینی و محمدمهدی کرمی، با اتهام «محاربه» صورت گرفت.

جواد حیدری نیز در جریان تظاهرات ۳۱ شهریور ماه در قزوین در اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز