کارخانه باتری سازی لاین الکتریک با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری باتری خودروهای برقی تولید می‌کند

Submitted on س., 03/16/2021 - 13:14

دولت های فدرال و کبک با اختصاص بودجه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار در کارخانه باتری سازی لاین الکتریک مونترال باتری خودروهای الکتریکی تولید می‌کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این خبر را جاستین ترودو، نخست وزیر و فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک در مرکز همایش‌های مرکز شهر مونترال اعلام کردند.

ترودو در این مراسم یکی از اولویت‌های دولت فدرال را تسریع در حمایت از بخش تولید و پروژه‌هایی برق رسانی به سیستم‌های حمل و نقل کشور خواند.

برای اجرای این پروژه کبک و اتاوا هر کدام بالغ بر ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهند کرد. کارخانه باتری سازی لاین الکتریک در شمال مونترال واقع شده است و با این سرمایه گذاری تولیداتش را افزایش خواهد داد.

پیش بینی می‌شود این کارخانه تا سال ۲۰۲۳ با تکمیل بخش های مختلف خود ۱۳۵ شغل جدید در بخش‌های بسته بندی، ماژول های ساخته شده و سلول‌های یون لیتیوم ایجاد کند.

ترودو در بخش دیگری از سخنانش در این رابطه گفت: «هشتاد درصد قطعات مورد استفاده توسط لاین الكتریک برای ساخت وسایل نقلیه خود از حدود ۳۰۰ تأمین كننده كانادایی تهیه شده است. بنابراین این سرمایه گذاری امروز نه در آینده بیش از ۲۸۵ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود بلکه از کل زنجیره تامین کانادا حمایت خواهد کرد.

وی افزود: «ما بیشتر انرژی مورد نیازمان را از طریق برق تأمین می‌کنیم. ما در کبک نفت تولید نمی‌کنیم، بنابراین نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر محیط زیست هرچقدر از نفت سوز به برق سوز برویم برنده هستیم».

کارخانه لاین الکتریک نیز اعلام کرد که با احداث بخش جدید این کارخانه هزینه تمام شده تولیدات نیز کاهش پیدا می کند.

به گفته این شرکت، این کارخانه می‌تواند در هر ۱۱ ثانیه یک ماژول باتری و هر ۵ دقیقه یک بسته باتری کامل تولید می کند.

لاین الکتریک اولین تولید کننده کانادایی خودروهای متوسط ​​و سنگین خواهد بود که خود را به قابلیت تولید باتری خودکار مجهز می‌کند.

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز