کانادایی‌ها از این پس می‌توانند برای استفاده از مزایای دندانپزشکی جدید درخواست بدهند

Submitted on ی., 12/04/2022 - 12:54

تمام آنچه که باید در رابطه با پرداخت مزایای جدید دندانپزشکی بدانید / کانادایی‌ها از این پس می‌توانند برای استفاده از مزایای دندانپزشکی جدید درخواست بدهند

از اول دسامبر، کانادایی‌های واجد شرایط می‌توانند از طریق آژانس درآمد کانادا برای دریافت کمک‌های مالی و مزایا به عنوان بخشی از اولین برنامه مراقبت از دندان دولت فدرال درخواست بدهند. و از ۱۲ دسامبر نیز درخواست‌های اقشار ضعیف که به دنبال دسترسی به این برنامه هستند، باز خواهد شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، لایحه حمایت مالی از خدمات دندانپزشکی با حمایت حزب دموکرات جدید در ۱۷ نوامبر بعنوان لایحه بیل C-31 -به قانون تبدیل شد.

بر همین اساس دولت فدرال متعهد شد که امکان درخواست مردم را برای استفاده از این خدمات تا قبل از پایان سال ایجاد کند.

از اول دسامبر، کانادایی‌های واجد شرایط می‌توانند از طریق آژانس درآمد کانادا برای دریافت کمک‌های مالی و مزایا به عنوان بخشی از اولین برنامه مراقبت از دندان دولت فدرال درخواست بدهند. و از ۱۲ دسامبر نیز درخواست‌های اقشار ضعیف که به دنبال دسترسی به این برنامه هستند، باز خواهد شد.

به گفته آژانس درآمد کانادا، در این روش ارسال درخواست فقط چند دقیقه طول می‌کشد، زیرا برخی از تأییدات اولیه، از جمله بررسی ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی در سیستم وجود دارد.

در حال حاضر، «مزایای دندانپزشکی کانادا» به کودکان زیر سال با درآمد سالانه کمتر از ۹۰ هزار دلار ارائه می‌شود. و مبلغ ارائه شده برای هر فرزند به درآمد سالانه خانواده بستگی دارد.

اگر درآمد خالص خانواده کمتر از ۷۰ هزار دلار باشد به ازای هر فرزند ۶۵۰ دلار پرداخت می‌شود.

اگر درآمد خالص خانواده بین ۷۰ هزار تا ۷۹ هزار ۹۹۹ دلار باشد به ازای هر فرزند ۳۹۰ دلار پرداخت می‌شود

و اگر درآمد خالص خانواده بین ۸۰ هزار تا ۸۹ هزار و ۹۹۹ دلار باشد به ازای هر فرزند ۲۶۰ دلار پرداخت می‌شود.

مقامات دولت فدرال در ماه سپتامبر اعلام کردند، این کمک مالی دولت جهت انجام مراقبت‌های اولیه، معاینه، تمیز کردن، عکسبرداری با اشعه ایکس و پرکردن دندان خواهد بود.

برای استفاده از این کمک‌های دولتی، در مرحله اول مبلغ مورد نظر به والدین یا سرپرستان واجد شرایط مستقیم و بدون کسر مالیات اولیه پرداخت خواهد شد.

این مزایا فقط برای دو دوره است و والدین یا مراقبان می‌توانند آن را حداکثر دو بار برای هر فرزند واجد شرایط دریافت کنند.

دوره اول شامل هزینه‌های قبل از اول اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ و دوره دوم شامل هزینه خدمات دندانپزشکی بین ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ و ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ خواهد بود.

اگر هزینه درمان‌های دندانپزشکی کودک بیش از ۶۵۰ دلار باشد و والدین یا قیم آن فقط برای یک دوره درخواست داده باشند، می‌توانند برای دریافت مبالغ بیشتر مجدد درخواست کنند.

متقاضیان استفاده از این خدمات پس از ورود به پرتال آنلاین دولت دو گزینه پیش روی دارند که عبارتند از:

همچنین اداره درآمد کانادا برای کسانی که به سیستم‌های آنلاین دسترسی ندارند، در حال راه اندازی یک خط تلفن اختصاصی مزایای دندانپزشکی نیز هست.

در هر صورت، متقاضیان باید برای تعیین صلاحیت و همچنین تأیید هویت خود، یک سری مدارکی آماده و مراحلی را طی کند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت این خدمات و حمایت‌ها با تعیین وقت قبلی اقدام کنند. اما قبل از آن باید مدرکی مبنی بر واجد شرایط بودن مانند اطلاعات تماس با مراکز خدمات دندانپزشکی شان، تاریخ مراجعه به آن‌ها، اطلاعات مربوط به محل کار خود و همسر یا شریک زندگی‌شان را در رابطه با استفاده از این خدمات را آماده کنند.

پرداخت این کمک‌ها پس از تائید مدارک بین ۵ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد.

برای ورود پرتال خدمات دندانپزشکی دولت فدرال اینجا را کلیک کنید.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز