کانادا، فرانسه و آلمان به اتباعشان نسبت به سفر به بلاروس هشدار دادند

Submitted on چ., 02/15/2023 - 14:50

کانادا، فرانسه و آلمان به اتباعشان نسبت به سفر به بلاروس هشدار دادند

کانادا، فرانسه و آلمان نسبت به سفر و ماندن در بلاروس به شهروندان‌شان هشدار دادند و به آنها توصیه کردند این کشور را ترک کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این موضوع به بسته شدن Bobrowniki-Berestowica، گذرگاه مرزی لهستان و بلاروس و مشکلات احتمالی در آنجا نیز مربوط می‌شود.

در همین رابطه وزارت امور خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه به شهروندان خود توصیه کرد که فورا از طریق گذرگاه‌های زمین لیتوانی با لهستان یا لتونی با لهستان، خاک بلاروس را ترک کنند. در این بیانیه آمده‌است که مرزهای لیتوانی و لتونی باز است، اما تنها یک گذرگاه (برای خودروهای سواری) در مرز لهستان -در برست- فعال است.

این وزارتخانه تاکید کرد که با توجه به حمله نظامی روسیه به اوکراین و بسته‌شدن حریم هوایی بلاروس با کشورهای اتحادیه اروپا، هیچگونه سفر به بلاروس توصیه نمی‌شود.

مقامات امور خارجه کانادا و آلمان نیز توصیه‌هایی مشابه را برای شهروندان خودشان صادر کرده‌اند.

بنابر این گزارش، تمام گذرگاه‌های مرزی بلاروس و اوکراین و گذرگاه کوزینیسا-بروزگی بلاروس و لهستان بسته شده‌است.

گذرگاه Bobrowniki-Berestowica در مرز لهستان نیز از ساعت ۱۲ روز ۱۰ فوریه بسته شده‌است. بسته شدن کوتاه مدت سایر گذرگاه‌ها نیز دور از انتظار نیست با این وجود در حال حاضر برای اتباع خارجی امکان بررسی گذرگاه‌های مرزی برای تردد از مرزهای لیتوانی، لهستان و لتونی وجود دارد.

پیش از این فرانسه و آلمان -به ترتیب- در آوریل و مارس ۲۰۲۲ بیانیه‌های مشابهی را صادر کرده بودند و کانادا نیز ۱۰ فوریه روزی که گذرگاه Bobrowniki بسته شد، توصیه‌هایی را برای شهروندان کانادایی صادر کرد.

گفتنی است گذرگاه مرزی لهستان در Bobrowniki، آخرین گذرگاهی بود که در منطقه گرودنو فعال لهستان، «به دلایل امنیتی» در ۹ فوریه بسته شد.

یک روز قبل از آن دادگاهی در بلاروس یک روزنامه‌نگار و فعال مدنی لهستانی را به ۸ سال زندان در آندری پوچوبوت محکوم کرد.

درپی اعتراض ترودو به دستگیری یک خبرنگار منتقد، بلاروس سفارتش را در کانادا تعلیق می کند

کانادا و بریتانیا، الکساندر لوکاشنکو و هفت مقام بلاروس را تحریم کردند

منبع: polishnews

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز