کامیلا، همسر شاه چارلز سوم در مراسم تاجگذاری الماس کوه نور را بر سر نمی‌گذارد

Submitted on چ., 02/15/2023 - 13:50

کامیلا، همسر شاه چارلز سوم در مراسم تاجگذاری الماس کوه نور را بر سر نمی‌گذارد

به گفته کاخ باکینگهام کامیلا؛ همسر شاه چارلز سوم، در مراسم تاجگذاری خود، الماس ۱۰۵ قیراطی کوه نور را که هند خواستار بازگرداندن آن شده است، بر سر نمی‌گذارد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، کوه نور، یکی از بزرگترین الماس‌های تراش خورده جهان است که در دوران استعمار هند توسط شرکت هند شرقی از این کشور گرفته و به ملکه ویکتوریا اهدا شده است.

پاکستان و افغانستان نیز که آن زمان بخشی از مستعمرات بریتانیا بودند، از زمان استقلال از هند در سال ۱۹۴۷ ادعای مالکیت آن را دارند.

با این وجود بنابر اعلام کاخ باکینگهام تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد تا جواهرات منحصر به فرد آن جلوه بهتر و بیشتری پیدا کنند.

شاه چارلز در سپتامبر گذشته و در پی درگذشت مادرش به طور خودکار پادشاه ۱۵ قلمرو از جمله کانادا، نیوزلند و استرالیا شد، اما تاجگذاری رسمی او و همسرش ملکه کامیلا در ۶ می در کلیسای وست مینستر لندن انجام خواهد شد.

این الماس‌ها بخشی از مجموعه شخصی ملکه فقید بودند و اغلب توسط او به عنوان سنجاق سینه استفاده می‌شدند.

همچنین به گفته مقامات کاخ باکینگهام چهار طاق از هشت طاق جداشدنی تاج نیز حذف خواهند شد. این تاج برای اجرای تغییرات از برج لندن برداشته شد.

گفتنی است الماس کوه نور یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین الماس‌های تراش‌خورده دنیا است که  احتمالا بین سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی در جنوب هند کشف شده است.

 

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز