جزئیات جدید از آتش سوزی در پالایشگاه تهران

Submitted on چ., 06/02/2021 - 12:57

به گزارش همشهری آنلاین، این حادثه عصر امروز رخ داد و تیم‌های امدادی استان تهران را به حالت آماده‌باش درآورد. اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور به همشهری گفت: آتش‌سوزی در بخشی از پالایشگاه که به بخش خصوصی واگذار شده بود رخ داد.

این حادثه در خط لوله عبور گازوئیل تصفیه نشده رقم خورد و آتش گرفتن گازوئیل باعث انتشار دود غلیظ در آسمان تهران شد. به دنبال این حادثه همه واحدهای امدادی به حالت آماده باش درآمدند، تیم‌های آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و از استاندار تهران برای برگزاری جلسه ستاد بحران درخواست و به وزرات نفت نیز اعلام شد که در صورت نیاز، امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم. اما ظاهرا حادثه خطر جدی به دنبال ندارد و تیم‌های امدادی در حال خنک نگهداشتن اطراف محل حادثه هستند تا از سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.

به گفته وی، هر چند گفته می‌شود دلیل این آتش‌سوزی نشت خط لوله بوده اما بررسی‌ها برای مشخص شدن ابعاد آن ادامه دارد.  در همین حال حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال نیز گفت: تیم‌های هلال‌احمر و اورژانس در حالت آماده باش هستند تا در صورت درخواست تیم‌های امدادی مستقر در پالایشگاه وارد عملیات اطفای حریق شوند. 

مدیر کل بحران استانداری تهران نیز علت حادثه را آتش‌سوزی یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران دانست و اعلام کرد همه دستگاه‌های امداد رسان و خدماتی به صحنه اعزام شده‌اند و تا این لحظه تلفاتی گزارش نشده است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز