جوزپ بورل: پهپادهای ایرانی در حمله به مناطق مسکونی اوکراین مشارکت داشتند

Submitted on پ., 03/23/2023 - 10:43

به‌گزارش رویترز،در شامگاه بیست و یکم مارس،با برخورد شماری پهپاد ایرانی به چند منطقه مسکونی، دست‌کم چهار شهروند اوکراینی کشته شدند.

این خبرگزاری می‌گوید که برپایه بیانیه ارتش اوکراین، نیروهای این کشور توانستند ۱۶ فروند از ۲۱ پهپاد ایرانی «شاهد» را که در این حملات به‌کار گرفته‌شد، ساقط کنند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در همین راستا تصریح کرد که اوکراین بازهم از سوی روسیه با پهپادهای ایرانی مورد حمله قرار گرفته‌است.

آقای بورل که از مدافعان پی‌گیری مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی و احیای برجام است، تایید کرد که از پهپادهای ایرانی برای حمله به «امکانات آموزشی و یک ساختمان مسکونی» در منطقه زاپوریژیا، استفاده شده‌است.

او در توییتی که امروز پنج‌شنبه، سوم فروردین‌ماه انتشار داد، افزود: دقیقا در زمانی که پوتین درباره حل‌و‌فصل مسالمت‌آمیز، سخن گفت، روسیه دوباره مرتکب جنایات جنگی شد.

این در حالی است که تنها ساعاتی پیش از این تهاجم پهپادی روسیه، رهبر نظام حاکم بر ایران، هرگونه ادعای دست‌داشتن این کشور را در تهاجم نظامی به‌ضد اوکراین، مردود دانسته‌بود.

علی خامنه‌ای، در جریان سخنرانی نوروزی‌ گفت: به‌دروغ ادعا کردند که ایران در جنگ اوکراین مشارکت دارد، ابدا چنین نیست.

در سوی دیگر اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، حمله شبانه روسیه به اوکراین را که به‌وسیله «هجوم بیش از ۲۰ پهپاد مرگ‌آور ایرانی همراه با پرتاب خمپاره‌ و شلیک موشک» انجام شد، محکوم کرد.

جمهوری اسلامی ایران به‌تازگی علاوه بر سرکوب و کشتار مردم ایران، به‌دلیل ارسال پهپاد به روسیه و به‌کار گرفته‌شدن آن در تهاجم نظامی به‌ضد اوکراین نیز، مورد تحریم‌های پرشمار توسط آمریکا و کشورهای اروپایی قرار گرفته‌است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز