جهان درگیر با ویروس کرونا؛ بازی‌های المپیک و پارالمپیک به تعویق افتاد؛ ژاپن، شهروندان ایرانی را راه نمی‌دهد

Submitted on س., 03/24/2020 - 12:37

بزرگ‌ترین فاجعه بهداشتی قرن حاضر، برگزاری مهم‌ترین رویداد ورزشی در جهان را تحت تاثیر قرار داد. مسابقات بین‌المللی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد. 

بنا بر اعلام کمیته بین‌المللی المپیک قرار بود این مسابقات از روز ۲۴ ژوییه /۳ تیر، برگزار شود اما با توجه به بحران بهداشتی کنونی زمان آن به پیش از تابستان سال آینده ۲۰۲۱ موکول شد.مسابقات پارالمپیک هم متعاقبا یک سال به تعویق افتاد. 

شمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود.

در آلمان شمار مبتلایان به ویروس کرونا، طی یک روز، ۴۷۰۰ نفر افزایش یافت و به ۲۷۵۰۰ مبتلا رسید. اما هنوز میزان مرگ و میر در این کشور نسبت به فرانسه و اسپانیا پایینتر است. 

در اسپانیا بیش از ۲۷۰۰ نفر و در ایتالیا بیش از ۶۰۰۰ هزار نفر تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند. در اسپانیا تنها در یک روز ۵۴۰ مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

چین که طی روزهای اخیر از روند سریع کاهش ‌قربانیان ناشی از  ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود، اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ مورد جدید ابتلا در این کشور شناسایی شده است که ۷۴ مورد آن افرادی هستند که از کشورهای دیگر به چین وارد شده‌اند.

مقامات چین، از آغاز کاهش محدودیت‌ها در ووهان، کانون شیوع ویروس کرونا خبر دادند و اعلام کردند تا حدود دو هفته دیگر این شهر از قرنطینه کامل خارج خواهد شد.

در تایلند همزمان با ابتلا بیش از ۸۲۰ نفر  به ویروس کرونا، قرار است وضعیت اضطراری برقرار شود.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، از نیمه شب امشب (سه‌شنبه ۵ فروردین) دستور قرنطینه سراسری برای کشوری با جمعیت یک میلیارد و سیصد نفری را صادر کرد. 

در مصر هم قرار است علاوه بر تعطیلی مدارس و ادارات دولتی، مقررات منع رفت و آمد شبانه به اجرا گذارده شود.

سازمان بهداشت جهانی، در پی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا، نسبت به خطر تبدیل شدن این کشور به کانون بعدی همه‌گیری در جهان هشدار داد. پیش از این ووهان چین، نخستین کانون شیوع ویروس کرونا در جهان بود.

ژاپن، ایرانی‌ها و شهروندان اروپایی را به خاک خود راه نمی‌دهد

در پی تلاش مقامات ژاپن مبنی بر جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور، ورود شهروندان ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، همچنین شهروندان ایران به خاک ژاپن ممنوع اعلام شد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه ژاپن، تدابیر سختگیرانه در تمامی مرزهای این کشور با هدف جلوگیری از ویوروس کرونا که تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده و جهان را با خطر رکود اقتصادی روبرو ساخته، اتخاذ شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز