جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایران؛ ۴۷۴۷ نفر مبتلا شدند | آمار مبتلایان به تفکیک هر استان

Submitted on جمعه, 03/06/2020 - 10:17

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایران؛ ۴۷۴۷ نفر مبتلا شدند | آمار مبتلایان به تفکیک هر استان
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۴۷۴۷ نفر رسید.

دکتر جهانپور با اعلام آمارهای جدید از ابتلای بیماران به ویروس جدید کرونا ویروس گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

وی اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

جهانپور آمار تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ به تفکیک استان‌ها را تهران با ۱۴۱۳ نفر، گیلان با ۴۲۴ نفر، قم با ۵۲۳ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین ۱۷۶ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، اصفهان ۳۸۸ نفر، فارس ۸۱ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، لرستان ۸۰ نفر، کردستان ۴۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۱۵ نفر، سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، کرمان ۲۵ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، بوشهر ۵ نفر، یزد ۵۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر، زنجان ۵۰ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، هرمزگان ۱۹ نفر، همدان ۲۳ نفر اعلام کرد.

سفر به سه استان شمالی در نوروز ۹۹ ممنوع شد | محدودیت تردد در محورهای ورودی گیلان و مازندران
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت تردد برای برخی از خودروها در محورهای ورودی به استان گیلان و مازندران خبر داد.


جاده چالوس

سرهنگ نادر رحمانی گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده و با هماهنگی استانداری محدودیت تردد در محورهای ورودی دو استان گیلان و مازندران اعمال شده و براین اساس، تنها خودروهای دارای پلاک همان استان اجازه ورود به شهر را دارند.

وی با بیان این که از ورود خودروهای با پلاک شهرهای دیگر به این دو استان تا اطلاع ثانونی جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: همچنین عوامل وزارت بهداشت در ورودی شهرها اقدام به تب سنجی از رانندگان می‌کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از شهروندان خواست که از انجام سفر و ترددهای غیر ضروری در سراسر کشور خودداری کرده و با توجه به تعطیلات پیشرو آن را به عنوان فرصتی برای سفر تلقی نکنند.

رحمانی درباره خبری که شب گذشته در مورد انسداد محورهای غرب استان مازندران نیز منتشر شد گفت: این خبر تکذیب می‌شود و هیچ محوری را مسدود نکردیم. تنها همان محدودیت ورود پلاک شهرهای دیگر است.

سفر به استان گلستان در نوروز ممنوع شد
هادی حق شناس استاندار گلستان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، استان گلستان برای نوروز امسال به هیچ وجه پذیرش گردشگر ندارد و به تمامی هتل‌ها و متل‌ها ابلاغ شده تا از پذیرش گردشگر خودداری کنند.

او درباره وضعیت راه‌های استان گلستان گفت: ورودی استان گلستان از مازندران است؛ وقتی ورودی جاده و راه استان مازندران بسته می‌شود، در حقیقت ورودی راه استان گلستان بسته شده و رفت و آمدها محدود می‌شود.

سفر به مازندران هم در نوروز ممنوع شد
مدیر روابط عمومی استانداری مازندران با دلجویی از تمامی هموطنانی که برنامه سفر به مازندران را دارند از آنها خواست تا از سفرشان صرف نظر کنند و وارد جاده های مازندران نشوند. این تصمیم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی هم استانی‌ها و همچنین خود مسافران و گردشگران پس از اعلام تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان عید نوروز اتخاذ شده است.

سفر به گیلان هم در نوروز ۹۹ ممنوع است
ارسلان زارع استاندار گیلان نیز گفت: در تعطیلات نوروزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هیچ مسافری اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در مراکز اسکان فرهنگیان استان گیلان در مدارس پذیرش نخواهد شد.

پیشنهاد واگذاری ریاست ستاد مقابله با کرونا به جهانگیری | مدیریت این شرایط از عهده وزارت بهداشت‌ خارج است
یک عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد ریاست ستادِ مقابله با کرونا به معاون اول رئیس‌جمهور واگذار شود.


اسحاق جهانگیری
محمدعلی وکیلی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با توجه به گسترش روزافزون ⁧کرونا⁩ و ضرورت یکپارچه‌سازی امکانات کشور و این‌که مدیریت این شرایط از عهده وزارت بهداشت‌ودرمان خارج است، پیشنهاد می‌شود: ‏مطابق قانونِ مدیریت‌بحران، ریاست ستادِ مقابله با کرونا به معاون اول رئیس‌جمهور و دبیری ستاد به وزیر محترم بهداشت‌ و درمان سپرده شود.»

آمار ابتلای ایرانی‌ها به کرونا در ۲۴ ساعت رکورد زد | تهران کانون کرونا در کشور شد
سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه مسافران در محورهای مواصلاتی کشور بازگشت داده خواهند شد، گفت: در حال حاضر تهران به نوعی به کانون بیماری کرونا تبدیل شده است.

کیانوش جهانپور
دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به این که از صبح امروز ترافیک سنگینی در مسیرهای شمالی کشور برقرار شده است، اظهار کرد: متأسفانه با وجود همه هشدارها و مشکلات موجود، هموطنان پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها سفر می‌کنند که این می‌تواند طی روزهای آینده برای خود مسافران و حتی استان‌های مقصد مشکلاتی را ایجاد کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استان‌های مختلف کشور توانایی پذیرش مسافر را ندارند و مسافران در مبادی ورودی استان‌ها بازگشت داده می‌شوند مگر سفرهای ضروری و خودروهایی که بومی استان‌ها باشند. همچنین در مبادی ورودی استان‌ها غربالگری انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: کاهش ساعات کاری ادارت نیز با هماهنگی استانداران و با تایید رئیس جمهور انجام خواهد شد. ترافیک در محورهای کشور نشان می‌دهد که با تعطیلی مدارس و ادارات ممکن است درخواست سفر بیشتر شود که برای استان‌های گردشگر پذیر مشکل ایجاد می‌کنند. ممکن است ما به دلایل فرهنگی در کشور خود نتوانیم نسخه‌ای مانند سایر کشورها برای مقابله با کرونا بپیچیم.

جهانپور درباره آخرین آمار ویروس کرونا اظهار کرد: امروز ۱۲۳۴ مورد قطعی به آمار مبتلایان به کرونا افزوده شده است البته باید این را در نظر گرفت که ۲۵ نظام آزمایشگاهی در رابطه با تشخیص ویروس فعال شده‌اند که این می‌تواند در آمار تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به این که تایید ۱۲۳۴ مورد از دیروز تا امروز به نوعی رکورد محسوب می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر ۴۷۴۷ مورد قطعی شناسایی شدند همچنین در استان تهران ۱۴۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا تاکنون شناسایی شده است و این نشان می‌دهد که تهران به نوعی تبدیل به کانون بیماری کرونا شده است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز